بهار 90 - مهندسی + عمران + آبادانی + توسعه
سفارش تبلیغ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد
گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد میزان تولید و انتشار دی اکسید کربن ناشی از مصرف انرژی سال گذشته به بالاترین سطح ممکن رسیده است.

به گزارش مهر، این مرکز دیده بانی مصرف انرژی اعلام کرد میزان انتشار این گازها که در سال 2009 به واسطه بحران اقتصادی به شدت پایین آمده بود، دوباره به شدت افزایش یافته است.

دو کشور چین و هند بیشترین تقصیر را در افزایش انتشار این گاز در جهان دارند، با این همه میزان انتشار دی اکسید کربن در کشورهای توسعه یافته نیز رو به افزایش گذاشته است.

افزایش یافتن حجم این گاز در اتمسفر تردیدهایی را درباره اجرای درست برنامه های تصویب شده در اجلاس سال گذشته تغییرات آب و هوایی در مکزیک با هدف کاهش میزان انتشار گاز دی اکسید کربن به وجود آورده است.

سال گذشته سران کشورها در این اجلاس بر سر این موضوع که باید افزایش درجه حرارت جهان را تا دو درجه سلسیوس در سطح پیش صنعتی متوقف کرد، به توافق رسیدند اما بر اساس تخمین های آژانس بین المللی انرژی ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای که اصلی ترین دلیل بالا رفتن درجه حرارت جهان به شمار می روند، در سال 2010 به 30.6 گیگاتن رسیده است.

به گفته «فاتح بیرول» - کارشناس ارشد اقتصادی آژانس بین المللی انرژی این پدیده زنگ خطر دیگری برای جهان است.

وی می گوید: جهان ناباورانه به درجه ای از انتشار گازهای گلخانه ای رسیده است که در صورت مد نظر قرار دادن محدودیت دو درجه ای حرارت جهان، نباید تا سال 2020 به آن می رسید.

تا زمانی که به زودی تصمیماتی قاطع و مستحکم درباره این موضوع تصویب نشود، موفقیت در دستیابی به هدف جهانی که در اجلاس سال گذشته به تصویب رسید بسیار دشوار خواهد بود.

میزان انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2010 در حالی به 30.6 گیگاتن رسیده که میزان انتشار این گاز در سال 2009 تنها 1.6 گیگاتن تخمین زده شده است، تفاوتی که کاملا تکان دهنده و تهدید آمیز است.

از سویی دیگر آژانس انرژی اعلام کرده بود در صورتی که کشورها بخواهند از تاثیرات ناشی از بالا رفتن درجه حرارت زمین جلوگیری کنند، میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2020 نباید از 32 گیگاتن بالاتر برود


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد
زمین جابجا شد ؛ طول روزها کوتاه شد

زلزله ژاپن پنجمین زمین لرزه پرقدرت دنیا از زمانی که دستگاههای لرزه نگاری وجود دارند معرفی شده است. این زلزله محور زمین را 10 سانتیمتر جابجا کرده است و به این ترتیب طول روزها کوتاهتر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زلزله ای که در ژاپن رخ داد نه تنها خسارات جانی و مالی به این کشور آسیای شرقی وارد کرد بلکه محور زمین را حدود 10 سانتیمتر جابجا کرد.

به گفته ریچارد گروس ژئوفیزیکدان ناسا در اثر این جابجایی، سرعت چرخش زمین افزایش یافته و موجب شده است که 1.6 میکروثانیه از طول روزها کم شود. یک میکروثانیه برابر با یک میلیونیم ثانیه است.

براساس گزارش نیوساینتیست، شدت این زمین لرزه 8.9 ریشتری به حدی گسترده بود که گسل آن 40 متر حرکت کرد. طول این گسل 300 تا 400 کیلومتر و عرض آن 100 کیلومتر است.

در زلزله سال 2004 سوماترا محور زمین 7 سانتیمتر خطی و 2 میلیونیم ثانیه قوسی جابجا شد به میزان 6.8 میکروثانیه از طول روز کم کرد. در زلزله شیلی دسال گذشته محور زمین حدود 8 سانتیمتر تغییر کرد.
تغییرات دستگاههای لرزه نگاری در زمان وقوع زلزله ژاپن

مهمترین دستگاههای لرزه نگاری دنیا در مراکز تحقیقاتی ژئوفیزیک از آلمان و اسکاتلند تا فرانسه و آمریکا در زمان وقوع زلزله 11 مارس ژاپن تغییرات امواج زمین را ثبت کردند که روزنامه لارپوبلیکا در گزارشی تصاویر این نقشه ها را منتشر کرد:


 




وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

منبع : سازمان بنادر و دریانوردی

 

سیستم شناسایی و ردیابی کشتیها با برد بلند

LONG RANGE IDENTIFICATION & TRACKING
 LRIT


  پس از گرد همایی دیپلماتیک سال 2002و انجام اصلاحات لازم به کنواسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا و همچنین تسریع در اجراء الزامات نصب سیستم های شناسایی اتوماتیک کشتیها (AIS) ، کشور امریکا در اجلاس 78 کمیته ایمنی دریانوردی MSC پیش نویس سندی را در رابطه بااصلاحیه ای به SOLAS فصل XI-2  پیشنهاد نمود تا امکانی را جهت رد یابی و شناسایی کشتیها با برد بلند فراهم سازد .  در نشست هفتاد و هفتم MSC ، اعضا کمیته پیش نویس پیشنهاداتی را در زمینه ردیابی و شناسایی برد بلند کشتیها که در ضمیمه سند MSC 77/WP.15 آمده بود را به تصویب رساند . کمیته فوق پیشتر کمیته فرعی مخابرات و تجسس و نجات ( COMSAR ) را موظف به بررسی و تعیین بهترین روش اجرایی جهت نهایی کردن پیش نویس اصلاحی به سولاس نمود تا با مد نظر قرار دادن ملاحظات عملی و نیز شناسایی سازمانهای ماهواره ای مناسب ، عضو صاحب صلاحیتی را بعنوان هماهنگ کننده فراهم آورندگان   ( PROVIDER ) سرویس ماهواره ای جهت مقاصد ردیابی و شناسایی کشتیها مورد شناسایی قرار دهد .
COMSAR 8 موظف به ارائه پیشنهاداتی به MSC 78 گردید به گونه ای که کمیته مذکور بتواند با اصلاحیه ای به سولاس با سیستم ردیابی و شناسایی برد بلند کشتیها موافقت نماید . کمیته مزبور همچنین یک گروه مکاتبه ای را نیز به ریاست ایالات متحده به منظور بررسی جوانب مختلف سیستم LRIT ایجاد نمود . از آن زمان به بعد موضوع مذکور محور اصلی بحث اجلاسهای مختلف IMO اعم از کمیته های فرعی و اصلی قرار گرفت .
بر این اساس دولت طرف قرارداد بعنوان یک FLAGSTATE یا PORT STATE  و یا COASTAL STATE مجاز به دریافت اطلاعات فراهم شده توسط تجهیزات مخابراتی مذکور از کشتیهای ذیل بر اساس موقعیت آنها خواهندبود :
  • کشتیهای تحت پرچم دولتهای طرف قرار داد در سرتاسر جهان
  • کشتیهایی که قصد ورود به بندر کشور های طرف قرارداد را دارند .
  • کشتیهایی که در فاصله 2000 ( مورد پذیرش قرار نگرفت ) مایل دریایی از خط ساحلی کشور های متعاهد قرار دارند .

در اجلاس هفتاد و نهم اعضاء کمیته MSC با بهره برداری از سیستم LRIT جهت موارد ایمنی علاوه بر موارد امنیتی مذکور از قبیل POLLUTION    PREVENTION      و         SEARCH AND RESCUE      موافقت نمودند لیکن بحث و بررسی در زمینه فاصله ارسال اطلاعات بعنوان COASTAL STATE   (2000 مایل ) وهمچنین فصلی از کنوانسیون سولاس که سیستم مذکور به آن الحاق خواهد شد ، مورد اعتراض و بحث کشورهای مختلف بود . در MSC 80 پس از اعلام مخالفت اکثر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران با فصل پیشنهادی (XI-2 ) از سوی کشور آمریکا ، فصل پنجم کنوانسیون سولاس ( SAFETY ) بعنوان فصل مورد توافق جهت الحاق سیستم مذکور به آن قرار گرفت . در زمینه فاصله ارسال اطلاعات بعنوان COASTAL STATE نیز در MSC 81 بر روی فاصله 1000مایل دریایی ( بصورت مشروط- در اصلاحات سولاس نوشته شده است ) کشورها به توافق رسیدند .
کاربران سیستم
 
کاربران سیستم LRIT ،‌ صرفاً سازمان های دریایی مسؤل کشور های عضو (Contracting Government / Maritime Authority ) و نهادهای امداد و نجات دریایی (SAR Authority) به تفکیک وظایف و به شرح ذیل خواهند بود :

  • Flag State : مسئول ناوگان تحت پرچم
  • Port State : مسئول شناورهای وارده به بنادر
  • Coast State : مسئول سواحل کشور
  • بهره بردار ایمنی ( همچون امداد و نجات دریایی )
     

در صورت عدم انجام اقدامات لازم توسط کشورهای متعاهد تا زمان تعیین شده ،‌ از تردد ناوگان تجاری آن کشور در سفرهای بین المللی ممانعت به عمل خواهد آمد
 
نحوه الحاق کشورها به سیستم
هرکشوری برای الحاق به سیستموارسال گزارشاتباید یکی ازروشهای زیر را انتخاب کند :

  • تاسیس مرکز ملی دیتاNational Data Center )NDC)یا Cooperative Data Center
  • عضویت در یک مرکز منطقه ای دیتا(RDC)
  • عضویت در مرکز بین المللی(IDC)


تمام مراکز دیتا از طریق مرکز بین المللی تبادل دیتا International Data Exchange
و براساس طرح توزیع اطلاعات(Data Distribution Plan)  بایکدیگر مرتبط هستند. این مرکز نحوه دسترسی مراکزدیتا را کنترل می نماید
- مرکز بین المللی تبادل دیتا وطرح توزیع اطلاعات با هماهنگی و نظارت IMSO ایجاد خواهد گردید

اطلاعات LRIT


کشتیها ملزم به ارسال اطلاعات موقعیت، زمان ،تاریخ ، وهویت   (ship born equipment identification number) درزمانهای تعیین شده بعنوان اطلاعات LRIT میباشند


شناورهای مشمول طرح

Passenger ships, including high-speed passenger craft

cargo ships, including high-speed craft, of 300 gross tonnage and upwards; and

mobile offshore drilling units.


زمان اجرای سیستم
 
بر اساس مصوبه  MSC.202(81) و MSC.211(81) ، برنامه اجرایی سیستم به شرح ذیل می باشد‌ :
1- از اول 2008 اقدامات اجرایی آغاز گردید .        (Enter into Force)
2- تا اول جولای 2008 تست بخشهای اصلی سیستم می بایست آغاز گردد. (System Testing)
3- از اول ژانویه 2009 سیستم به صورت رسمی آغاز به کار نمود        ( Implementation )
 

قوانین و مقررات مرتبط با الزامات مقرره 1-19 از فصل پنجم کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا (SOLAS)

روش اجرایی پیاده سازی سیستم LRIT در ج.ا.ایران روش اجرایی الزامات مقرره 1-19 فصل پنجم کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا (سیستم LRIT)-ویرایش دوم   
MSC.202/81 اعمال اصلاحات به کنوانسیون سـولاس و اضافه شـدن سیستم LRIT به فصل 5 کنوانسیون - می 2006
MSC.263/84 استانداردهای اجرایی سیـستم ردیابی و شناسایی کشتیها از راه دور (LRIT) - می 2008  
MSC.1-Circ.1307 راهنمای ممیزی و نحوه انطباق با الزامات سیستم LRIT - ژوئن 2009
MSC.1/Circ.1259 Rev2مشخصات فنی سیستم LRIT / قسمت اول - ژوئن 2009 - ویرایش 2
MSC.1/Circ.1294مشخصات فنی سیستم LRIT / قسمت دوم - دسامبر 2008

 لیست شرکتهای  ASP که مجاز به انجام تست تجهیزات شناورها جه سیستم LRIT  و صدور گزارش مربوطه می باشند:

 
Pole Star Space Applications Limited
Suite 301-303, White leys Center. Queensway. London W2 4YN UK
Telephone number: +44 (0)20 7313 7400
24-hour telephone number: +44 (0)20 7313 7400
Facsimile number: +44 (0)20 7313 7401
E-mail address: shipinfo@lrit.com
Transas Telematics Limited
4 Compass Point, Ensign Way. Hamble. Southampton S031 4RA UK
Telephone number: +44 (0)23 8045 8544
24-hour telephone number: +44 (0)23 8045 8544
Facsimile number: +44 (0)23 8045 8733
E-mail address: info@transastelematics.com
Thrane & Thrane
Lundtoftegaardsvej 93D DK-2800 kgs. Lyngby, Denmark
Telephone number: +45 3955 8800
24-hour telephone number: +45 3955 8800
Facsimile number: +45 3955 8888
E-mail address: communication@thrane.com
Fulcrum Business Solutions Ltd
Suit 3 Park mews, 15 park lane, Horn church RM11, 1BB, UK
Telephone number: +44 1708 788400
24-hour telephone number: +44 1708 788400
Facsimile number: +44 1708 788402
E-mail address: pdevlin@fbs.uk.com

 


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید حقوق و فقه ، ایمنی ، جی پی اس(GPS) - ژئودزی - میکروژئودزی ، ناوب ،

  


*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

گران قیمت ترین وبسایت های جهان و ایران ، رتبه بندی وبسایتها و تعداد بازدید وبسایتهای معروف

سایت یاهو yahoo.com
وبسایت یاهو یکی از قدیمی ترین و معروف ترین وبسایتها میباشد، بازدید روزانه این وبسایت دویست و شصت میلیون بوده و قیمت وبسایت یاهو در حدود ششصد و بیست و یک میلیون دلار میباشد

سایت یوتیوب youtube.com
سایت یوتیوب بزرگترین سایت به اشتراک گذاشتن فیلم میباشد که بازدید روزانه سایت یوتیوب چهارصد و و بیست میلیون میباشد و قیمت سایت یوتیوب در حدود هشتصد و شانزده میلیون دلار میباشد

سایت ویکی پدیا wikipedia.com
سایت ویکی پدیا یک مرجع کامل میباشد که روزانه صد و شصت و دو میلیون بازدید دارد و قیمت سایت ویکی پدیا در حدود سیصدو هفتاد و یک میلیون دلار میباشد

سایت آمازون amazon.com

سایت آمازون از معروف ترینها در دنیای اینترنت میباشد که روزانه هشتاد میلیون بازدید دارد و قیمت سایت آمازون در حدود صد و و شصت و یک میلیون دلار میباشد

سایت بلاگفا blogfa.com
سایت بلاگفا پربازدیدترین وبسایت ایرانی میباشد که در بخش وبلاگ دهی فعال میباشد. بلاگفا روزانه شش میلیون و دویست هزار بازدید دارد و قیمت سایت بلاگفا در حدود دوازده میلیون و نهصد و پنجاه و دو هزار دلار قیمت دارد

سایت میهن بلاگ mihanblog.com : 
سایت میهن بالگ هم یک سایت ارائه دهنده وبلاگ می باشد که روزانه دومیلیون و هشتصد هزار بازدید دارد ،قیمت سایت میهن بلاگ در حدود پنج میلیون و هشتصد و نود هزار دلار میباشد

سایت کلوب cloob.com
سایت کلوب بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان در سرتاسر جهان میباشد که روزانه یک میلیون و ششصدو بیست هزار بازدید میباشد، قیمت سایت کلوب در حدود سه میلیون و سیصدو شست و پنج هزار دلار میباشد


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبسایت

مهندسی علوم محیطی و عمرانی [108]

وب سایت علوم محیطی و بانک دانلود رایگان مقالات علوم محیطی وعمرانی ، مهندسی عمران ، محیط زیست ، بهداشت محیط ، شهر سازی ، علوم جغرافیا ، آب و هواشناسی ، معماری ، زمین شناسی ، کشاورزی ، منابع طبیعی ، معدن ...
به دلیل حجم زیاد مطالب از جستجو استفاده کنید
Google

جستجو دراین وبلاگ
در تمامی اینترنت

کلمات کلیدی وبسایت

د ، د ، س ، د ، س ، م ، & ، & ، & ، & ، & ، م ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، د ، د ، د ، ج ، ج ، ا ، ب ، ب ، ب ، ب ، س ، د ، د ، د ، ع ، ع ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ه ، و ، م ، م ، ر ، ب ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، ت ، د ، د ، د ، د ، د ، خ ، آ ، م ، م ، م ، ل ، ل ، ل ، ل ، ق ، ق ، گ ، ع ، ع ، ع ، ص ، ض ، ع ، غ ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ر ، د ، د ، س ، س ، س ، س ، س ، ش ، ش ، ص ، ص ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ن ، ه ، ن ، ن ، ی ، ی ، ک ، ک ، ک ، Y ، آ ، آ ، c ، b ، E ، g ، آ ، آ ، آ ، آ ، ا ، ا ، ا ، ا ، ب ، آ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، ت ، خ ، خ ، خ ، چ ، ح ، چ ، خ ، خ ، د ، د ، د ، ت ، ث ، ج ، ج ، ت ، ت ، ث ، ج ، ج ، ج ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، ج ، ج ، ت ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ث ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، د ، خ ، خ ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، خ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، آ ، ا ، ا ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، & ، & ، , ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، م ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ،
ویرایش