پاییز 92 - مهندسی + عمران + آبادانی + توسعه
سفارش تبلیغ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

 

آشنایی با سپتیک و چربی گیر

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که تصفیه مکانیکی ( ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتریهای بیهوازی همزمان در آن انجام می گیرد.

جهت حذف چربی ها و مواد معلق پساب مکانهایی نظیر رستورانها، هتل ها، کارخانه جات و .... که دارای آشپزخانه بزرگی هستند استفاده می گردد .



سپتیک تانک

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که تصفیه مکانیکی ( ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتریهای بیهوازی همزمان در آن انجام می گیرد.

سپتیک تانک تشکیل شده از استوانه سر پوشیده شده ای که معمولاً با بتن آرمه و در ابعاد مختلف ساخته می شوند . فاضلاب پس از ورود به انباره به دلیل کاهش سرعت جریان آن قسمتی از مواد معلق خود را به صورت ته نشینی از دست می دهد و از سوی دیگر انباره بیرون می رود

و مواد ته نشین شده به صورت لجن در کف انبار جمع می شوند . این لجن حاوی ارگانیسم های زنده مفیدی می باشند. این ارگانیسم ها از فاضلاب ورودی به عنوان غذا فاضلاب را تصفیه می کند و به این دلیل حجم لجن در این سیستم تقریباً ثابت بوده و تا چند سالی نیاز به تصفیه لجن ندارد.

محاسن سپتیک تانک:

-         سرعت اجرا

-         مناسب برای زمین های دژ و یا زمین هایی که قدرت جذب بسیار کمی دارند و یا مناطقی که سطح آبهای زیر زمینی در آن بالا باشد

-         به دلیل استقرار در زمین مکانی را اشغال نمی نماید

-         هزینه بسیار مناسب

-         بدلیل عدم استفاده از وسایل الکترومکانیکال نیازی به تعمیر و هزینه نگهداری و اپراتور ندارد.

گریس تراپ ( Grease  trap )

جهت حذف چربی ها و مواد معلق پساب مکانهایی نظیر رستورانها، هتل ها، کارخانه جات و .... که دارای آشپزخانه بزرگی هستند استفاده می گردد .
این سازه پیش ساخته بتونی از دو مخزن تشکیل شده و قبل از سپتیک قرار می گیرد فاضلاب وارد مخزن اول شده با آرامشی که به دست می آورد یک سری از ذرات که دارای جرم حجمی بیشتری از آب هستند . ته نشین شده و چربی و روغنهایی که دارای جرم حجمی کمتری از آب هستند بر روی آن قرار می گیرند که این چربیها معمولا باید 15-10 روز یکبار تخلیه گردد خروجی مخزن دارای سیفونی است که حتی المقدور مانع خروج چربیها و ذرخت می گردد و در مخزن بعدی این عمل تکرار شده است و بدین ترتیب عمل حذف چربی و مواد معلق از فاضلاب صورت می پذیرد .


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

 

آشنایی با سپتینک تانک

 به طور کلی تصفیه فاضلاب در انباره های تعفن به طور ناقص انجام می گیردو آنهم برای جمعیتی محدود. این تصفیه ناقص تنها موجب می شود که دفع فاضلاب به زمین آسانتر انجام گرفته و دفع آن به منابع طبیعی در روی زمین زیان کمتری را به محیط زیست وارد سازد ولی در هر صورت دارای معایب یک تصفیه ناقص می باشد. سپتیک تانک از نظر کار خود نیز دارای این عیب است که قسمتی از مواد ته نشین شده در کف انبار به علت تعفن و تولید گازها همراه این گاز به سطح فاضلاب در انباره آمده و موجب اختلال در کار سپتیک تانک می شود. همچنین ممکن است این مواد همراه فاضلاب بیرون آید.
 
آشنایی با سپتینک تانک
 
از جمله مشکلاتی که در جمع آوری فاضلاب خام در سطح روستاها وجود دارد عدم جریان کافی فاضلاب در لوله ها می باشد. این مسأله باعث می شود سرعت کافی در لوله ها بوجود نیامده و به علت کم بودن سرعت، مواد معلق در لوله رسوب و سیستم از کار بیفتد. پیرو همین نقطه ضعف سیستم های جمع آوری فاضلاب متداول بوده که تصمیم به جمع آوری فاضلاب ته نشین شده از مخازن سپتیک گردید. پساب خروجی از مخزن که مواد معلق خود را در مخزن از دست داده است قادر خواهد بود با سرعت و شیب کمتری بدون مشکل در فاضلابروها جریان یابد.
 
قابل توجه است که فاضلابروی ساختمان که عمل جمع آوری فاضلاب تولیدی و انتقال آن را تا مخزن سپتیک عهده دار است بر اساس فاضلابروهای متداول طراحی می شوند بنابراین لازم است که به مسأله حداقل سرعت و شیب در این فاضلابروها دقت شود. در صورتی که بتوان به حل این مسأله فائق شد و از طرفی بتوان موقعیت مخزن را طوری انتخاب نمود که چند خانه را با هم سرویس دهد می توان فاضلاب چند خانه را جمع آوری و به مخزن سپتیک انتقال داد.

در مناطق روستایی مطرح است می توان استفاده از مخزن سپتیک را نام برد. مخزن سپتیک برای مناطقی که جنس زمین غیر قابل نفوذ باشد و نتوان از چاههای جاذب سود جست و برای منازل و مؤسساتی که در نواحی روستایی و یا دور از دسترس شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارند، می تواند یک روش قابل قبول تصفیه فاضلاب باشد.

مخزن سپتیک در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک می باشد که به دلیل زمان ماند طولانی، فاضلاب در آن تحت اثر باکتریهای غیر هوازی به حالت معلق در می آید. سرپوشیده نمودن آن به منظور جلوگیری از مزاحمت بوی نامطبوع می باشد.نظر به اهمیتی که مخزن سپتیک در کاهش آلودگی و مواد آلی فاضلاب دارد، اغلب به عنوان یک راه حل موقت دفع فاضلاب بکار می رود. در این روش کلیه فاضلاب منزل بوسیله فاضلاب رو ساختمان وارد مخزن می گردد. فعل و انفعالاتی که در مخزن سپتیک صورت می گیرد عبارتست از پالایش ابتدایی فاضلاب که همان ته نشینی است، حتماً موادی که در مخزن ته نشین و یا رونشین می شوند مراحلی از تصفیه را می گذرانند که درباره آن نیز مختصری گفتگو خواهد شد.
 
مخزن به نحوی طرح می شود که فاضلاب ورودی به آن تقریباً‌بین یک تا سه روز باقی می ماند در مدت مذکور مواد معلق بالنصبه سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد. وقتی که مقدار فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن مخزن هر 2 تا 4 سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد. در پساب مخزنی که صحیح طرح و اجرا شده است مواد معلق و تیرگی کمی وجود خواهد داشت معذالک هنوز کاملاً‌ صاف نیست و بوی مخصوص فاضلاب می دهد. بعلاوه پساب مزبور احتمالاً از نظر بهداشت به علت در برداشتن باکتریهای بیماری زا، کیست و تخم کرمهایی که کاملاً‌ از بین نرفته اند مخاطره انگیز می باشد.
 
آشنایی با سپتینک تانک
 
همزمان و متناوب با تجزیه لجن در مخزن گاز تولید می شود که به صورت حبابهای ریز به سوی سطح مایع صعود می نماید. گازهای مزبور در حین برخورد به فاضلاب وارده مولکولهای آن را با موجودات ریز که عامل اصلی عملیات تجزیه اند جذب می کنند. ذرات مزبور در سطح مایع تجمع یافته و به تدریج آن را سنگین و ضخیم می کند تا آنجه که کف مذکور در اثر افزایش وزن اندکی ریز سطح مایع قرار می گیرد. گسترش لایه های شناور گاهی به میزانی است که سطح زیرین آن حتی تا درون فاضلابروی اصلی نیز ادامه می یابد. پیدایش این وضع معمولاً همزمان با افزایش لجن در کف مخزن است و نتیجتاً گذرگاه فاضلاب در داخل مخزن آنقدر کوچک می شود که فرصت کافی برای ته نشین شدن مواد معلق فاضلاب تازه تخلیه شده باقی نمی ماند و در نتیجه در پساب مخزن مقدار قابل توجهی مواد شناور مشاهده خواهد شد. اشکال مزبور را می توان با تخلیه و تنظیف منظم مخزن مرتفع کرد.
 
از طرف دیگر صعود حبابهای گاز در درون مایع مخزن تا حدودی سیر طبیعی ته نشینی مواد جامد را مختل می کند. راه حل این مشکل ساختمان یک مخزن دو انباره است. به این ترتیب که مواد معلق سبک که از انباره اول خارج می شوند با شرایط مساعدتری در محیط آرام انباره دوم ته نشین می شوند. این کار به خصوص در مواقعی که حجم لجن ته نشین شده زیاد و تجزیه بی هوازی سریعاً در حال گسترش است، بسیار موثر می باشد. لجن انباره دوم معمولاً‌ یکنواخت تر و کف متشکله در آن کمتر از انباره اول است. مواد معلق، پساب چنین دستگاهی نیز کمتر از دستگاه یک مخزنه است.

وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

 

تصفیه فاضلاب لجن فعال و RBC

تصفیه فاضلاب لجن فعال و RBC برای ظرفیتm3/day 6000

- برق مصرفی (مصرف انرژی) :

برق مصرفی مورد نیاز در سیستم RBC  طبق جدول ذیل مقایسه گردیده و با توجه به بالا بودن تعرفه برق صنعتی، RBC  سهم بسزایی در پایین آوردن هزینه های جاری سیستم تصفیه خواهد داشت.


مقایسه مصرف انرژی برای ظرفیت
m3/day 6000

 

روش تصفیه

مقدار مصرف انرژی hr/kw

مصرف انرژی روزانه

kw

ماهیانه

 kw

 

سالیانه

kw

 

RBC

hr/kw 100

2400=24×100

000/72

000/864

هوادهی سطحی

hr / kw1100

400/26=24×1100

000/792

000/504/9

هوادهی عمقی

hr / kw 950

800/22=24×950

000/684

000/208/8

* هزینه هر کیلووات برق مصرفی طبق تعرفه شرکت برق: 773 ریال
* یارانه پرداختی توسط دولت  5/41%

کل برق مصرفی سالیانه سیستم RBC

ریال 000/872/667=773×kw 000/864
(نهصدوچهل و پنج میلیون و سی و هشت  هزاروهشتصد و هشتاد ریال) 880/038/945 =415/1×000/872/667

کل برق مصرفی سالیانه هوادهی سطحی

ریال 000/592/346/7= 773×000/504/9
ریال 680/427/395/10= 415/1× 000/592/346/130
 (ده میلیاردو سیصدونودو پنج میلیون و چهارصد و بیست و هفت هزارو ششصد و هشتاد ریال)


کل برق مصرفی سالیانه هوادهی عمقی

ریال 000/784/344/6=773×000/208/8
ریال 360/869/977/8=415/1× 000/784/344/6
 (هشت میلیاردونهصد و هفتادوهفت میلیون وهشتصدوشصت ونه هزاروسیصدوشصت ریال)


با توجه به محاسبات صورت گرفته به سادگی دیده می شود بعد از گذشت 4 سال هزینه احداث یک تصفیه خانه دیگر صرفه جویی شده است.

2- هزینه نگهداری ، نظارت و بهره برداری و آموزش اپراتور :

سیستم لجن فعال به روش هوادهی سطحی و عمقی نیاز به اپراتور بیشتری داشته و بدلیل برگشت لجن از حوضچه های ته نشینی به اول حوضچه هوادهی  اپراتور می بایست در زمان های مختلف نسبت به باز و بسته کردن برخی شیر آلات و پمپها اقدام نماید . زمان برگشت لجن ( که بستگی به کیفیت فاضلاب نیز دارد ) نیازمند تخصص می باشد . در سیستم RBC  اپراتوری کمتری از نظر میزان کار و تخصص خاص ، مورد نیاز بوده و بدین جهت قابل اعتماد نیز می باشد. زیرا برگشت لجن در سیستم RBC بجز در روزهای اول دیگر لازم نیست.

جدول مقایسه تعداد افراد و هزینه راهبری تصفیه خانه:

روش تصفیه

کارشناس بهره بردار

کارشناس آزمایشگاه

 

اپراتور

میزان حقوق و دستمزد (ریال)

ماهیانه(ریال)

سالیانه(ریال)

هوادهی عمقی

یک نفر

یک نفر

6 نفر

000/000/30

000/300/627=23/1×17×000/000/30

RBC

-

یک نفر

2 نفر

000/000/10

000/100/209=23/1×17×000/000/10                                                                       

عدد 17: شامل 12 ماه در یک سال +3 ماه عیدی و پاداش+2 ماه سنوات پایان قراردادی
23% شامل: 6/17% بیمه+ 5%مالیات + 3% عوارض


با توجه به جدول بالا و مقایسه هزینه های راهبری سیستم تصفیه خانه سیستم RBC کاملاً مقرون به صرفه میباشد.


3- زمین مورد استفاده:

مقایسه زمین مصرفی برای سیستم های تصفیه خانه فاضلاب:

 

سیستم پیشنهادی

هوادهی ((m

(ارتفاع×عرض×طول)

ته نشینی((m

(ارتفاع×عرض×طول)

ابعاد کل   (متر مربع)

RBC

2/1×10×60

4×5×50

          850=600+250

هوادهی عمقی

 4×5×300

5×5×55

1775=1500×250

 

میزان زمین مصرفی در سیستم RBC نصف سیستم لجن فعال می باشد.

4- سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری اولیه واحد RBC کمتر از هوادهی عمقی می باشد.

5-راندمان تصفیه :

راندمان تصفیه 90 درصد به بالا بوده و این سیستم توانایی حذف آلودگی تا 99 درصد را نیز داراست.

6-ایجاد بو و ظاهر سیستم :

در سیستمهای تصفیه فاضلاب ، هر چه هوادهی موثرتر انجام شود ، از تولید بو کاسته می گردد . در این روش نیز بدلیل وجود چنین شرایطی، بو وجود نداشته و همچنین بدلیل دارا بودن ظاهر زیبا ، نصب و احداث این سیستم در کنار مناطق مسکونی توصیه می گردد .

7-انعطاف نسبت به شوک :

سیستم RBC  مقاومت بسیار بالایی در مقابل نوسانات شدید دبی ورودی فاضلاب و نیز شوکهای بار آلی و مواد سمی دارد.

8-نظارت بر عملکرد :

نظارت در عملکرد در فواصل زمانی بیشتری صورت می گیرد.

9-انعطاف در بسط و توسعه :

بدلیل امکان ساخت بصورت پکیج و مدولار بودن RBC  امکان بسط و توسعه به سادگی امکان پذیر بوده و حتی با نصب آن در کنار سیستمهای لجن فعال موجود که کارایی مطلوبی ندارد ، می توان راندمان کلی سیستم تصفیه را بهبود بخشید. 


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

 

کاویتاسیون یا همان حفرگی


 

تشکیل و ترکیدن حفره های بخار در سیال در اثر عمل دینامیکی ماشین را کاویتاسیون یا همان حفرگی می گویند. حفره ها ممکن است بصورت حباب کیسه های بخار یا مخلوطی از هر دو باشد. کاویتاسیون در محلی ایجاد می شود که فشار مطلق در آنجا مساوی یا کمتر از فشار بخار مایع مورد انتقال باشد. گازهای حل شده در سیال اغلب قبل از تبخیر آزاد می شوند که خود ممکن است باعث حفرگی گردد ولی حفرگی واقعی در اثر تبخیر مایع صورت گیرد.
تازه اگر شرایط حداکثر مجاز عمق مکش برای پمپ فراهم شود کمتر با کاویتاسیون آن مواجه می شویم.
علائم ایجاد حفرگی در پمپ عبارت است از :لرزش و صدای حاصله از ضربات هیدرولیکی و ظهور حباب های بخار و گاز و افت ارتفاع آبدهی راندمان پمپ می باشد. شدت این پدیده با کاهش دوران مطلق در دهه ورودی پمپ افزایش می یابد. هر چه سرعت دوران و دبی جریان پمپ بیشتر باشد سرعت مایع بالاتر بوده و فشار مطلق در دهنه ورودی کمتر خواهد گردید و در نتیجه حفرگی پمپ افزایش خواهد یافت پس دلیل ایجاد حفرگی محدودتی برای دبی جریان و سرعت دوران پمپ بوجود می آورد.
فشار ترکش حباب ها در مجاورت سطوح پره ها ممکن است به اتمسفر برسد و در این صورت در قسمت مکش آنها سایش و خوردگی شدیدی ایجاد می شود. بنابراین اگر جابجائی پمپ برای از بین بردن حفرگی ممکن باشد حداقل کار این است که از مضرات آن بکاهیم.
تزریق مقداری هوا به داخل لوله مکش ممکن است از اثر حفرگی بکاهد ولی این عمل خیلی کم انجام می شود زیرا تزریق مقدار مناسب هوا مشکل است. ولی می توان با سوهان کاری پره ها و تیز و باریک کردن آن ها و ورودی ها کمی از اثر حفرگی را کاهش داد.
برای جلوگیری از کاویتاسیون معمولا روش های زیادی وجود دارد و من سه تا از ان ها را بیان می کنم.
1- افزایش فشار هوای داخل مخزنی که مایع از آنها پمپاژ می شود. در این خصوص مخزن های سنگین فشار معمولا نباید بیش از سه اتمسفر باشد.
2- نصب یک پمپ مکش در ابتدای لوله مکش قبل از پمپ اصلی
نصب یک چرخ محری یا همان حلزونی قیل از پروانه پمپ البته با همان قطر به منظور افزایش فشار و به گردش در آوردن جریان مایع تا گردش آن را هم بهبود بخشد. حالا این وسیله کمکی از ایجاد حفرگی در داخل پروانه جلوگیری می کند اما بدلیل آنکه سرعت گردش و دبی جریان با سرعت و دبی پروانه یکی است ممکن است در خود آن حفرگی پدید آید حالا بهترین وسیله آن است که سرعت گردش آن از سرعت گردش پروانه کمتر باشد.


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

 

فیلتر شنی تحت فشار

نصب فیلتر شنی:

جهت نصب دستگاه به شرح زیر عمل کنید:

1.ابتدا زیرسازی محکم و مناسبی برای دستگاه تهیه نمایید.

2.دستگاه را در مکان مذکور بطور تراز قرار دهید.

3.بعد از تعیین جای دستگاه مواد بستر( که می‌تواند سیلیس و انتراسیت باشد) را در داخل تانکر می‌ریزیم. آنگاه دریچه ورودی را محکم می‌بندیم، سپس لوله ورودی و خروجی آب را به دستگاه نصب می‌کنیم.

طریقه راه اندازی فیلتر شنی :

بعداز نصب دستگاه جهت را اندازی آن، به شرح زیر عمل کنید:

1. مابع کلر را به طریقه زیر تهیه و از طریق دریچه ورودی به داخل فیلتر(بر روی بستر) می‌ریزیم. به ازاء هر مترمکعب از حجم تانکر 15 گرم پودر کلر 70%) را در آبی به حجم 10 حل می‌نماییم و در داخل تانکر می‌ریزیم.

2. هواگیری :جهت کار کرد بهتر فیلتر باید آن را هواگیری نمود. برای اینکار شیرهای شماره 1و3 را باز نموده و مابقی را می‌بندیم تا آب از مسیر پائین وارد مخزن شود و هوای موجود در میان بستر را به طرف بالا هدایت نماید و سبب تخلیه هوای بستر گردد.

3. سپس هواگیری رادوباره ادامه می‌دهیم تا کلر موجود در فیلتر تمیز گردد.

4. کارکرد عادی: شیر شماره 1 و سپس شیر شماره 3 را می‌بندیم و شیرهای شماره 2 و4 را به ترتیب باز می‌کنیم.

زمان شستشوی فیلتر شنی:

جهت معین کردن زمان شستشو، می‌توان بر حسب تجربه از اختلاف فشار سنجهای موجود بر روی ورودی و خروجی دستگاه استفاده نمود

شستشوی فیلتر شنی:

بر حسب مقدار مواد معلق موجود در آب و دبی ورودی، بعد از مدتی بستر دستگاه اشباع می‌گردد. در این موارد اپراتور دستگاه به شیوه زیر عمل نماید:

1. بستن کلیه شیرها

2. شستشوی اولیه فیلتر: باز کردن شیرهای یک و سه

3. شستشوی ثانویه فیلتر: باز کردن شیرهای دو و پنج)

4. کارکرد عادی فیلتر: باز کردن شیرهای دو و چهار

نگهداری فیلتر شنی:

1. حداقل دمای محل نصب و نگهداری دستگاه باید بیشتر از 4 درجه سانتیگراد باشد.

2. به شستشو و احیاء بستر دستگاه توجه لازم گردد.

3. در طی حمل و نقل دستگاه احتیاط کامل و لازم صورت بگیرد.

4. به اطلاعات فنی دستگاه مثل فشار و دبی کار توجه شود.

5. بستن سریع شیر فلکه بعد از خروجی دستگاه می‌تواند باعث صدمه زدن به دستگاه گردد. لذا از این کار جلوگیری به عمل آوردید.

6. از سفت نمودن بیش از حد لوله و اتصالات دستگاه خودداری نمایید.

7. بطور مستمر شیر چندکاره را کنترل و سرویس نمایید.

8. هنگام نصب دستگاه توجه داشته باشید که محل قرار گرفتن پایه‌ها بر روی زمین محکم باشد. تا از فرو رفتن آنها در زمین و در نتیجه فشار بر روی لوله‌های ورودی و خروجی جلوگیری به عمل آید.

9. حبس هوا در بستر دستگاه سبب اتلاف ذرات بستر می‌گردد. لذا به تخلیه هوا در هنگام راه‌اندازی دستگاه توجه خاصی نمایید.

10. در صورتیکه فیلتر در ایام تابستان بیش از سه روزبدون تخلیه آب باقی بماند، لازم است قبل از ورود فیلتر به مدار، شستشوی آن مورد توجه قرار گیرد. اگر به خاطر عدم وجود آب کافی امکان شستشو نباشد، در آن صورت لازم است که فیلتر قبل از ورود به مدار ابتدا از آب خالی گردیده دوباره از آب پر گردد. و به مدت سه دقیقه یا بیشتر شستشوی فیلتر صورت بگیرد.

11. دستگاه را مکانی سرپوشیده نصب و نگهداری نمایید.


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبسایت

مهندسی علوم محیطی و عمرانی [108]

وب سایت علوم محیطی و بانک دانلود رایگان مقالات علوم محیطی وعمرانی ، مهندسی عمران ، محیط زیست ، بهداشت محیط ، شهر سازی ، علوم جغرافیا ، آب و هواشناسی ، معماری ، زمین شناسی ، کشاورزی ، منابع طبیعی ، معدن ...
به دلیل حجم زیاد مطالب از جستجو استفاده کنید
Google

جستجو دراین وبلاگ
در تمامی اینترنت

کلمات کلیدی وبسایت

د ، د ، س ، د ، س ، م ، & ، & ، & ، & ، & ، م ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، د ، د ، د ، ج ، ج ، ا ، ب ، ب ، ب ، ب ، س ، د ، د ، د ، ع ، ع ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ه ، و ، م ، م ، ر ، ب ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، ت ، د ، د ، د ، د ، د ، خ ، آ ، م ، م ، م ، ل ، ل ، ل ، ل ، ق ، ق ، گ ، ع ، ع ، ع ، ص ، ض ، ع ، غ ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ر ، د ، د ، س ، س ، س ، س ، س ، ش ، ش ، ص ، ص ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ن ، ه ، ن ، ن ، ی ، ی ، ک ، ک ، ک ، Y ، آ ، آ ، c ، b ، E ، g ، آ ، آ ، آ ، آ ، ا ، ا ، ا ، ا ، ب ، آ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، ت ، خ ، خ ، خ ، چ ، ح ، چ ، خ ، خ ، د ، د ، د ، ت ، ث ، ج ، ج ، ت ، ت ، ث ، ج ، ج ، ج ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، ج ، ج ، ت ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ث ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، د ، خ ، خ ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، خ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، آ ، ا ، ا ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، & ، & ، , ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، م ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ،
ویرایش