بهار 90 - مهندسی + عمران + آبادانی + توسعه
سفارش تبلیغ
1 2 3 4 5 >> >
*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

فراخوان جشنواره کاریکاتور پدافند غیر عامل

در شرف نزدیکی به برگزاری جشنواره و نزدیکی به اتمام مهلت ارسال آثار که 25 خرداد تعیین شده بود ، از تمامی کاریکاتوریست های محترم خواهشمند است ، آثار خود را چند روزی قبل از آخرین مهلت به دبیر خانه ارسال دارند تا از ترافیک روز های آخر در امان باشیم .

لازم به ذکر است شرکت در جشنواره برای عموم و تا 25 خرداد ، در بخش آماتور آزاد است

شایان ذکر است ارسال اثر از طریق اینترنت نیز شامل این خواهش می باشد .

http://www.cdcartoon.com/fa/index.php

موضوعات:1-پدافند غیر عامل
2-امداد و نجات
3-جنگ و صلح
4-زندگی در شرایط سخت

محورهای مسابقه:استتار و فریب
ایمنی و پناهگاه
سیستم اطفا حریق و اعلام خبر
اسکان اضطراری
بیمارستان صحرایی
فرار مغز ها
آمایش و مکان یابی
عملیات روانی دشمن
تهدیدات اینترنتی
تهاجم فرهنگی و تهدیدات نرم
حفاظت و مراقبت
پدافند غیرعامل در طبیعت

شرایط:
- هر شرکت کننده می تواند 5 اثر از آثار خود را ارائه نماید.( شرکت در این مسابقه برای همه علاقمندان آزاد است.)
- اندازه اثر: حداقل A4 و حداکثر A3
- آثار باید اصل باشد و آثاری که به صورت دیجیتال اجرا شده، باید در اندازه A4 چاپ و به امضای هنرمند رسیده و فایل آن بر روی CD با فرمت TIFF )یا  JPG  ( و 300 DPI ارسال شود (و یا ایمیل گردد ). همچنین اثر باید همراه امضای کارتونیست باشد. عکس و فتوکپی اثر مورد قبول نیست. از آنجا که داوری به صورت میزگرد داوری انجام می شود، به دلیل صحت چاپ ، نیاز مبرم به ارسال نسخه پرینت شده آثار دیجیتالی ارسالی می باشد .اصل آثاری که از طریق الکترونیکی ارسال شده باشند، باید تا قبل از اتمام مهلت ، به دبیرخانه ارسال گردد.

- تکنیک و شیوه اجرای آثار آزاد است.
- برگزار کننده حق استفاده از آثار منتخب برای چاپ کتب، بانک اطلاعاتی، برگزاری نمایشگاه و اقدام تبلیاتی و فرهنگی با ذکر نام صاحب اثر را برای خود محفوظ می دارد. ارسال اثر توسط هنرمند به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی شده و هیچگونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.
-آثاری که برخلاف آیین نامه بوده و یا فاقد فرم شرکت در جشنواره باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.
-آثاری که پس از مهلت مقرر دریافت شوند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد ولی برای شرکت در دور بعدی جشنواره محفوظ می باشد .(از آنجا که داوری آثار تنها دو روز پس از آخرین مهلت دریافت آثار است, بنابراین مهلت دریافت آثار به هیچ وجه تمدید نخواهد شد(.
-آثاری  که با قوانین ایران و شعائر ملی و مذهبی مغایرت دارند در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.
-ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش آیین نامه است. تصمیم گیری درباره مسایل پیش بینی نشده در این آیین نامه بر عهده برگزارکننده است. دبیرخانه ضمن به کار بردن نهایت کوشش خود برای حفظ آثار، هیچ ‌گونه مسئولیتی را در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب یا  مشکلات پستی نمی‌پذیرد.
- نام و نام خانوادگی،سن ،نشانی ، شماره تماس و تعداد آثار نوشته شود. همچنین بر روی پاکت ارسالی علاوه بر اطلاعات شخصی قید شود: مربوط به جشنواره پدافند غیر عامل ، ضمنا آثار عودت داده نمی شود.
- آثار راه یافته به مسابقه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است، اهدا خواهد شد. برگزارکننده، حق استفاده از آثار پذیرفته شده را در سایت ، چاپ کتاب، بروشور و یا انتشارات مربوطه را با حفظ حقوق و ذکر نام هنرمند برای خود محفوظ می‌دارد. همچنین، آثار برتر به صورت نمایشگاهی به نمایش درخواهند آمد.

جوایز:
جایزه اول: 1000000 تومان + تندیس و لوح جشنواره
جایزه دوم: 400000 تومان + تندیس و لوح جشنواره
جایزه سوم: 300000 تومان + تندیس و لوح جشنواره
جایزه افتخار (10اثر): تندیس و لوح جشنواره 
جایزه ویژه شرکت ژیوار سازه گستر کارا
جایزه ویژه موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ایران
جایزه ویژه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور
جایزه ویژه دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی کاریکاتور مقاوم سازی

نشانی ارسال آثار از طریق نشانی الکترونیکی:
admin@cdcartoon.ir این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید.

نشانی ارسال آثار از طریق پست:تبریز ، تقاطع خیابان شهید یاغچیان (باغشمال) و حافظ - پلاک 100، شرکت ژیوار ، Davoud.deldar@gmail.com داود دلدار(09144016390)

تلفکس : 5546338-0411 تلفن: 3324445-0411

هزینه ثبت نام: ندارد

امتیازات مازاد:
در صورت تامین بودجه توسط حامی مالی، نفرات برتر راه یافته به بخش مسابقه در طول برگزاری مهمان جشنواره خواهند بود و از دست آورد های جشنواره نیز بهرمند خواهند گردید.

زمان بندی:
آخرین مهلت دریافت آثار: 25 خرداد ماه 1390
انتخاب و داوری آثار: 27 و 28 خرداد ماه 1390
اعلام نتایج: 30 خرداد ماه 1390
زمان برگزاری: پایان خرداد ماه 1390


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

محققان پشس بینی می کنند در فاصله 20 تا 60 سال آینده بسیاری از مناطق جهان شاهد بروز تابستان های داغ و بی سابقه ای خواهند بود

این روز ها بسیاری از شهرهای ایران روز های گرمی را تجربه می کنند. تابستانی گرم و داغ. البته تابستان ها همیشه روزهای گرمی را داشته اند که فعالیت های بیرون از خانه را برای مردم، چند روزی دشوار می کرده اند، اما به نظر می رسد روند روزهای گرم سال در حال افزایش است و تابستان های گرم تری را این سال ها تجربه می کنیم.

این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، گروهی از محققان اعلام کرده اند این احتمال وجود دارد که در طی 20 تا 60 سال آینده نواحی استوایی و نیمکره شمالی شاهد افزایش بی بازگشت دمای هوا در تابستان ها باشند.

در این مطالعه که در ژورنال تغییرات اقلیم دانشگاه استنفورد منتشر می شود، محققان ادعا کرده اند بسیاری از نواحی استوایی آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی طی 2 دهه آینده شاهد  ظهور تابستانهای داغ دایمی باشند که در آن دمای میانگین تابستان ها در سال های پیاپی با کاهش مواجه نخواهد شد.

بر اساس نتیجه این تحقیق وضعیت مشابهی برای عرض های میانی اروپا، چین و آمریکای شمالی نیز با وقفه ای زمانی و در فاصله 6 دهه آینده رخ خواهد داد.

>> مدل های اقلیمی پیش بنی می کنند روند گرم شدن فصل ها با سرعت بیشتری در حال رخ دادن است و شاید حتی نواحی شمالی زمین بهزودی شاهد تابستان های داغ بی سابقه ای باشند. CREDIT: © Lane Erickson | Dreamstime.com

 مدیر این پروژه تحقیقاتی ، نوح دیفنباق (Noah Diffenbaugh)  دانشیار دانشگاه استنفورد ،در باره این تحقیق می گوید:«براساس مدل سازی هایی که گروه ما انجام داده است، نواحی وسیعی از سیاره ما تا نیمه قرن جاری شاهد افزایش شدید گرما خواهند بودبه طوریکه حتی خنک ترین تابستان های این مناطق در سال های پیش رو از گرمترین تابستان هایی که تا کنون شاهد بوده اند هم گرم تر خواهد بود.»

محققان برای این نتیجه گیری بیش از 50 مدل جوی را که از جمله شامل مدل سازی های رایانه ای ازپیش بینی هوای قرن بیست و یکم و نمونه هایی که بازتولید وضعیت جوی قرن بیستم را محاسبه می کردند، مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار داده اند و از داده های تاریخی آب و هوایی 50 سال گذشته نیز استفاده کرده اند.

این نتایج در عین حال نشان از آن دارد که افزایش دمای میانگین تابستانی در مناطق حاره ای با سرعت بیشتری در حال رخ دادن است و مناطقی مانند آمریکای شمالی، چین و نواحی مدیترانه ای اروپا، از دهه 2070 شاهداین موج گرمایی بازگشت ناپذیر خواهند بود.

به گفته مدیر این پروژه نتایج این تحقیق به طور کامل با پیشبینی های ناشی از تغییرات اقلیمی سازگار است.

افزایش دمای میانگین فصل ها تاثیرات چشم گیری بر سلامت انسان، کشاورزی و دیگر زمینه هایی دارد که بر زندگی مردم و محیط زیست تاثیر مستقیم دارد. به ویژه اگر به یاد بیاوریم موج گرمای سال 2003 باعث مرگ بیش از 40 هزار نفر در اروپا شد می توان انتظار روزهای دشواری در آینده داشت.

با مطالعه پیش بینی هایی مانند این، شاید دمای این روزهای شهرهای تهران چندان هم گرم به نظر نرسد و شاید باید فکری برای آینده ای کرد که در آن، از روزهای تابستان امسال به عنوان روزهای خنک یاد خواهیم کرد. 

منبع:لایو ساینس / بازنویسی: پوریاناظمی


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

پایگاه خبری-تحلیلی مارین نیوز در چارچوب برنامه‌های خود در جهت اطلاع‌رسانی بموقع از مهمترین فعالیت‌های علمی و صنعتی دریایی در جهان، فهرست مهمترین همایش‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی دریایی در سال جدید میلادی را منتشر کرد.
 
در فهرست همایش‌ها و سمینارهای دریایی 2011 که در پی آمده؛ زمان و مکان برگزاری این رویدادهای دریایی، آدرس وب سایت‌های هر رویداد و توضیح کوتاهی درباره هریک؛ آمده است.
 
کاربران مارین نیوز، کارشناسان، دانشجویان و دانشگاهیان حوزه دریایی نیز می‌توانند در جهت تکمیل این فهرست، اطلاعات خود را به آدرس
daryakhabar@gmail.com  ارسال دارند.

گفتنی است، مارین نیوز پیش از این، فهرست همایش‌های دریایی 2010 را در اختیار کاربران خود قرار داده بود.

سمینار بررسی قراردادهای تجاری در مورد شناورهای FPSO
24-25 ژانویه 2011- هتل شرایتون پارک- لندن- انگلستان
در طی این دوره مباحثی در زمینه چالش‌های تجاری در راه توسعه پروژه شناورهای FPSO و برررسی ریسک‌های مدیریت و تدارکات این پروژه‌ها مطرح می‌شود.
http://www.informaglobalevents.com/event/fpsocommercial

دوره آموزشی FPSO اروپا
16-18 فوریه 2011- اسلو- نروژ
جامع‌ترین دوره آموزشی سه‌روزه در مورد پروژه‌های FPSO
http://www.informaglobalevents.com/event/fpsocourses-london2010

هشتمین کنفرانس سالانه تکنولوژی کشتی‌های سبز
21-22 مارچ 2011- اسلو- نروژ
در این دوره چالش‌های پیش‌روی کشتیرانی سبز و دوستدار محیط زیست بررسی می‌شود
http://www.informaglobalevents.com/event/greenshiptechnology

کنفرانس کشتیرانی رورو
9-10 مارچ 2011- هتل ماریوت کپنهاگ- دانمارک
در این دوره راه‌های مناسب جهت بهینه‌سازی عملکرد از دیدگاه زیست محیطی و همچنین پایداری اقتصادی در زمینه شناورهای رورو بررسی می‌شود
http://www.informaglobalevents.com/event/RORO-Shipping-Conference

دوره آموزشی مدیریت کشتی‌ها (از راه دور)
شروع: 27 آوریل 2011
یک دوره کامل که مباحث مدیریتی و فنی مربرط به مدیریت کشتی‌ها را بررسی می‌کند
http://www.informaglobalevents.com/event/ship-superintendency-distance-learning

کنفرانس کشتیرانی لاینر در خاورمیانه
20-21 آوریل 2011- دبی
این کنفرانس در مورد رشد اقتصادی و فاکتورهای مؤثر در آن در منطقه خاورمیانه بحث می‌کند
http://www.informaglobalevents.com/event/liner-shipping-middle-east

هفتمین نشست سالانه کشتیرانی در قطب شمال
12-14 آوریل 2011- هلسینکی- فنلاند
بررسی آخرین موقعیت‌ها و توسعه‌ها در زمینه کشتیرانی و دریانوردی در قطب شمال
http://www.informaglobalevents.com/event/arcticshipping

کنفرانس بررسی شاخص‌های KPI در بنادر و ترمینال‌ها
18-19 آوریل 2011- دبی
راه‌های مدیریت عملیات برای ممکن‌سازی تداوم رشد در ترمینال‌ها و بنادر
http://www.informaglobalevents.com/event/kpis-ports-and-terminals

کنفرانس کشتیرانی و فاینانس کشتی منطقه اسکاندیناوی
6-7 آوریل 2011- هتل ماریوت کپنهاگ- دانمارک
بحث در مورد آینده مالی کشتیرانی‌ها و بررسی پیشنهادها و گزینه‌ها در این مورد
http://www.informaglobalevents.com/event/scandinavian-ship-finance

سیزدهمین کنفرانس سالانه کشتیرانی لاینر
4-5 آوریل 2011- لندن- انگلستان
با موضوع: یک عصر جدید در کشتیرانی لاینر (خطی)
http://www.informaglobalevents.com/event/globallinershipping

دوره بررسی اصول لجستیک اکتشاف و تولید
شروع: 23 می 2011- (دوره آموزشی از راه دور)
افزایش بازدهی لجستیک‌های داخلی برای بخش جستجو و اکتشاف در صنایع نفت و گاز
http://www.informaglobalevents.com/event/oil-gas-logistics-distance-learning

دوره آموزشی FPSO اروپا
20-22 ژوئن- لندن
جامع‌ترین دوره آموزشی 3 روزه در مورد پروژه‌های FPSO
http://www.informaglobalevents.com/event/fpsocourses-london2010

دوره MBA در لجستیک و کشتیرانی
شروع دوره: 26 سپتامبر 2011- (دوره آموزش از راه دور)
دوره آموزشی از راه دور MBA در بخش صنایع در بخش صنایع دریایی
http://www.informaglobalevents.com/event/mba4shipping

MBA در صنایع نفت و گاز
شروع: 3 اکتبر 2011- (دوره آموزشی از راه دور)
http://www.informaglobalevents.com/event/oil-and-gas-mba-distance-learning

دوره آموزشی FPSO اروپا
5-7 دسامبر 2011- پاریس
جامع‌ترین دوره آموزشی 3 روزه در مورد پروژه‌های FPSO
http://www.informaglobalevents.com/event/fpsocourses-london2010

لیستی از همایش‌ها، کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و سمپوزیوم‌های مرتبط با مدیریت و مهندسی سواحل و مدیریت اقیانوس‌ها (ICOM)

سمینار تخصصی بین‌المللی نقشه‌برداری LIDAR
7 تا 9 فوریه 2011- نیو اورلئان- لویزیانا- آمریکا
این کنفرانس آخرین تکنولوژی‌ها و تجربیات و پروژه‌ها را در مورد نقشه‌برداری‌ها با تکنولوژی LIDAR تشریح می‌کند.
http://www.lidarmap.org/conference

ششمین کنفرانس بین‌المللی اصلاح آلودگی‌های رسوبی
7-10 فوریه 2011- لویزیانا-آمریکا
موضوع این سمینار شامل این موارد است: بررسی و مدلسازی رسوبات، مدیریت وسیاستگذاری، اصلاح و ترمیم وضعیت
http://www.battelle.org/conferences/sediments

کنفرانس GEO ابزار ساحلی 2011
21 تا 24 مارچ 2011- کالیفرنیای جنوبی- آمریکا
این کنفرانس روی ساخت سواحل دیجیتال و یک وبسایت که دسترسی به اطلاعات و ابزار جغرافیایی ساحلی و آموزش‌های فنی را فراهم می‌کند، تمرکز دارد.
http://geotools.csc.noaa.gov

هجدهمین کنفرانس سالانه FSRS
14-18 مارچ 2011- Truro-Nova Scotia-Canada
هجدهمین کنفرانس سالانه شیلات و نشست محققین و دانشمندان در این زمینه
http://fsrs.ns.ca/events/conferenceRegForm2011.php

اولین کنفرانس بین‌المللی امور دریایی و دریانوردی
آوریل 2011- Plymouth- انگلستان
این کنفرانس در ابتدا قرار بود در 15-16 سپتامبر 2010 برگزار شود که به آوریل 2011 معکول شد. موضوع این کنفرانس ثبات و پایداری در صنایع دریایی است و شامل این موارد است: سیاست‌های زیست محیطی، سیاست‌های مربوط به بحث انرژی‌های تجدیدپذیر، ایمنی دریایی، لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در امور دریایی، تغییرات آب‌وهوایی و کشتیرانی و مدیریت سواحل و بنادر و نقش منابع انسانی و نیروی دریایی متخصص
http://www.icmma.info

کنگره ECCLIMA
5-8 آوریل 2011- پورتو- پرتغال
یکی از موضوعات این همایش مدیریت مجموعه بنادر و سواحل است
http://www.cimar.org/ECClima/index.html

دومین کنفرانس بین‌المللی روندهای فیزیکی ساحلی، مدیریت و مهندسی
27-29 آوریل 2011- ناپل- ایـتالیا
موضوعات همایش شامل موارد زیر است: مدلسازی امواج، هیدرودینامیک انتقال امواج، افزایش سطح آب دریاها، مباحث دفاعی دریایی، بازیابی انرژی، انتقال رسوبات و خوردگی، آلودگی دریا، طراحی سواحل، نقشه‌برداری ساحلی، روندهای بیوفیزیکی دریایی و ...
http://www.wessex.ac.uk/11-conferences/coastalprocesses-2011.html

کنفرانس رسوبات ساحلی 2011
2-6 می 2011- میامی- فلوریدا- آمریکا
بررسی ابعاد مختلف رسوبات و روندهای رسوبی دریایی و ساحلی
http://coastalsediments.cas.usf.edu/index.html

کنفرانس آبزیان دریایی کانادا
8-11 می 2011- کبک- کانادا
http://www.aquacultureassociation.ca/meeting/aquaculture-canada-2011

یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی سواحل
9-14 می 2011- Szczecin- لهستان
موضوعات شامل موارد زیر است: مدیریت نواحی ساحلی، روندهای ساحلی، تغییرات آب و هوایی و اکوسیستم‌های دریایی
http://www.ics2011.pl

کنفرانس CARICOSTAS 2011
11-13 می 2011- سانتیاگو- کوبا
موضوعات کنفرانس شامل: مطالعات جامعه‌شناختی در جوامع ساحلی، ایمنی و محیط زیست دریایی، بررسی آسیب‌پذیری، ریسک و سوانح طبیعی، تنوع جانوری و ...
http://www.cemzoc.uo.edu.cu/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=1

دومین کنگره بین‌المللی حفاظت از منابع طبیعی دریایی
14-18 می 2011- ویکتوریا- بریتیش کلمبیا- کانادا
موضوع این همایش شامل: تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های جدید در حفاظت از منابع طبیعی دریایی و حفاظت از منابع طبیعی دریایی از طریق اجرای پیمان‌ها و معاهدات و ...
http://www.conbio.org/IMCC2011

پنجمین کارگاه سنس از راه دور نواحی ساحلی EARsel (انجمن آزمایشگاه‌های سنسینگ از راه دور اروپا)
1-3 ژوئن 2011- پراگ- جمهوری چک
این کارگاه روی بررسی تأثیر شرایط آب‌وهوایی مناطق ساحلی و آب‌های داخلی بر روی تغییرات آب و هوایی و تأثیرش بر دریاهای اروپا و نقش سنس از راه دور در این زمینه‌ها تمرکز دارد
http://www.earsel.org/SIG/CZ/5th-workshop/index.php

چهل و پنجمین کنگره جامعه هواشناسی و اقیانوس‌شناسی کانادا (CCMOS)
5-9 ژوئن 2011- ویکتوریا- بریتیش کلمبیا- کانادا
موضوع اصلی این کنفرانس وضعیت اتمسفری اقیانوس‌ها و وضعیت اقیانوس آرام است.
http://www.cmos.ca/congress2011

پنجمین کنفرانس بین‌المللی تحقیقات کاربردی ساحلی (کوتاه مدت)
6-9 ژوئن 2011- آخن- آلمان
موضوعات شامل: سازه‌های ساحلی، روندهای ساحلی، ریسک‌های ساحلی و مدیریت ریسک، محیط زیست بنادر و سواحل  ...
http://www.iww.rwth-aachen.de/scacr

کنفرانس آبزیان دریایی 2011
6-10 ژوئن- Natel- برزیل
موضوعات شامل: آبزیان دریایی و سلامت عمومی- سیستم‌های تولید، مباحث تغذیه‌ای و ...
https://www.was.org/WasMeetings/meetings/Default.aspx?code=WA2011

هشتمین کنفرانس بین‌المللی ماهی‌های شل فیش
12-17 ژوئن 2011- جزیره Prince Edward- کانادا
http://www.gov.pe.ca/icmss2011

دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی اندرکنش بین آب و رسوبات دریایی
19-23 ژوئن 2011- Dartington- انگلستان
http://www.geog.plymouth.ac.uk/IASWS2011

سی‌امین کنفرانس مهندسی فراساحلی، ساحلی و دریایی 2011 (OMAE 2011)
19-24 ژوئن 2011- روتردام- هلند
موضوعات این همایش شامل همه مباحث در مورد منابع انرژی‌های تجدیدپذیر در دریا و اقیانوس‌ها می‌شود
http://www.asmeconferences.org/OMAE2011/index.cfm

کنفرانس راه‌حل‌یابی در برابر حوادث عظیم ساحلی
26-29 ژوئن 2011- آلاسکا- آمریکا
این کنفرانس روی علوم، ابزار، مواد مدیریتی  راه‌حل‌های مجموعه‌ای از خطرهای دریایی شامل موارد زیر بحث می‌کند: خوردگی دریایی، توفان‌های دریایی، زلزله‌های دریایی، سونامی‌ها، تغییرات آب و هوایی، تغییرات سطح دریاها و محیط‌های قطبی
http://content.asce.org/conferences/cd2011

سی و چهارمین کنگره جهانی IAHR
26 ژوئن تا 1 جولای 2011- Brisbane- استرالیا
موضوعات کنفرانس شامل: هیدرولیک دریایی و ساحلی، آب و کربن، تأثیر تغییرات آب و هوایی، هیدرولوژی دریایی و ...
http://www.iahr2011.org

دومین سمپوزیوم بین المللی ICZM
3-7 جولای 2011-Arendal - نروژ
موضوعات شامل: محل‌های سکونت و اکوسیستم‌های دریایی- ارتباط علوم و مدیریت در مباحث دریایی و ساحلی
http://www.imr.no/iczm

کنفرانس مناطق ساحلی 2011
17-21 جولای 2011- شیکاگو- آمریکا
http://www.doi.gov/initiatives/CZ11/index.html

دهمین کنفرانس بین‌المللی جیوه بعنوان یک آلوده‌کننده جهانی
24-29 جولای 2011- Halifax- Nova Scotia- کانادا
شعار این کنفرانس، «هوا، زمین، دریا و من» است و این همایش تمرکز زیادی روی نقش جیوه در آلودگی محیط های دریایی دارد
http://www.mercury2011.org

پنجمین سمپوزیوم تالاب‌های ساحلی اروپا (EUROLAG)
25-30 جولای 2011- Aviero- پرتغال
زمینه اصلی این همایش تالاب‌های ساحلی و تأثیر تغییرات آب‌وهوایی در این تالاب‌ها است.
http://eurolag.web.ua.pt

کنفرانس مهندسی ساحلی 2011
21-24 آگوست 2011- ساندیگو- کالیفرنیا- آمریکا
موضوعات همایش شامل: توسعه پایدار ساحلی- محافظت از خط ساحلی و بحث خوردگی سواحل- محیط زیست ساحلی- مخاطرات ساحلی و مدیریت ریسک- روندهای رسوبگذاری ساحلی- بنادر، سواحل و حمل‌ونقل دریایی و ...
http://content.asce.org/conferences/copricoastal2011

کنفرانس SER 2011
21-25 آگوست 2011- مریدا- مکزیک
موضوع این همایش برقراری ارتباط بین طبیعت و فرهنگ در سواحل و بنادر است. سیاستگذاری‌های دریایی و ساحلی در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی و ... نیز در این همایش مورد بحث قرار خواهد گرفت.
http://www.ser2011.org

پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی GIS و تحلیلها در علوم شیلات
22-26 آگوست 2011- ولینگتون- نیوزلاند
این سمپوزیوم تحلیل‌های فضایی (Spatial Analysis) با استفاده از GIS و در موارد زیر را شامل می‌شود: موارد مختلف دریایی، آب‌های شیرین و آب‌های داخلی
http://www.esl.co.jp/Sympo/5th

کنفرانس مدیریت آب‌های ساحلی محدود
28-31 آگوست 2011- بالتیمور- مریلند- آمریکا
http://www.conference.ifas.ufl.edu/EMECS9

کنفرانس COASTGIS 2011
5-8 سپتامبر 2011- Oostende- بلژیک
مهمترین زمینه این کنفرانس طراحی Spatial ساحلی و دریایی است
http://www.coastgis.info

هفتمین سمپوزیوم IAHR
6-8 سپتامبر 2011- پکن- چین
موضوع اصلی این کنفرانس تأثیر هیدروپروژه‌ها روی رودخانه‌ها  و آب‌های ساحلی است.
http://sklhse.tsinghua.edu.cn/rcem2011/images/RCEM2011BulletinOne.pdf

کنفرانس YLF 2011
8-15 سپتامبر 2011- یاتانی- چین
این همایش ترکیبی از جلسات کنفرانس و فعالیت‌های مخصوص مدیران جوان ساحلی و دانشمندان جوان است که در این کنفرانس، کارگاه‌هایی نیز با موضوعات ساحلی و با حضور این افراد برگزار می‌شود.
http://www.loicz.org/calender/ylf2011

کنفرانس بررسی اندرکنش خشکی و دریا در مناطق ساحلی (LOICZ 2011)
12-15 سپتامبر 2011- یاتانی- چین
این کنفرانس بر روی موضوع «آسیب‌پذیری سواحل و پایداری بنادر برای تطبیق پذیری در برابر تغییرات جهانی» تمرکز خواهد کرد.
http://www.loicz-osc2011.org

کنفرانس علمی سالانه ICES
19-23 سپتامبر 2011-  گدانسک-لهستان
http://www.ices.dk/indexnofla.asp

کنفرانس جهانی تنوع زیستی دریایی
26-30 سپتامبر 2011- Aberdeen- اسکاتلند
موضوع این همایش در مورد تنوع زیستی دریایی و نقش آن در اکوسیستم‌ها، بررسی بحرانی‌ترین خطرها و تهدیدات سیستم‌های دریایی و در نظر گرفتن استراتژی‌های مدیریتی، بررسی توسعه پایدار و اثرات اقتصادی، اجتماعی روی بخش دریا و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی آینده در این زمینه است.
http://www.ices.dk

کنفرانس سواحل و بنادر 2011
28-30 سپتامبر 2011- Perth- Western Australia
موضوع همایش شامل: روندهای ساحلی، سازه‌ها و تجهیزات ساحلی، مهندسی بنادر، لایروبی بنادر، طراحی سواحل و مدیریت و سیاستگذاری و تأثیرات محیطی
http://www.coastsandports2011.com.au

کنفرانس مدیریت سواحل 2011
15-16 نوامبر 2011- Belfast- انگلستان
موضوعات این همایش شامل موارد زیر است: برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت نوآورانه سواحل، سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر ساحلی و نزدیک سواحل، تغییرات آب و هوایی، محیطی و اجتماعی، آینده و اهداف سواحل و قانونگذاری و سیاستگذاری ساحلی
http://www.ice-coastalmanagement.com

چهارمین کنفرانس بین‌المللی کاربردهای صنعتی سیستم‌های انرژی IAES2011
12- 14 دسامبر 2011- عمان
(انرژی‌های تجدیدپذیر، محیط زیست و ساختمان‌های سبز)
http://www.soharuni.edu.om/iaes2011/iaes2011.html

کنفرانس بین‌المللی آلودگی محیط زیست و بازسازی مجدد
17-19 آگوست 2011- کانادا
http://www.research-conferences.com/viewdetail/878/International-Conference-on-Environmental-Pollution-and-Remediation,-17-19-August-2011.html


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد
هواشناسی (Meteorology)هم به مانند سایر علوم دارای واژه های تخصصی خود هست که دراین پست و پست آتی به بخش از مهمترین های آن اشاره خواهیم کرد:

- آب [water]،
آب و هوا [Climate]،
آب و هواشناسی [Climatology]،
آبشناسی [Hydrometeorology]،
آلودگی هوا [Air Pollution]،
اقلیم [Climate]،
اقلیم شناسی [Climatology]،
اقیانوس شناسی [Oceanography
]

- باد [Wind]، بارش
[Precipitation]،
بارندگی [Rainfall]،
برف [Snow]،
بلایای اقلیمی [Climate Hazard]،
بلایای جوی [Weather Hazard]،
بلایای طبیعی [Natural Disasters]


- پر فشار[High Pressure]،
پیچند [Tornado]
- تابش [Radiation]،
 ترسالی [Wet Period]،
تعدیل وضع هوا [Weather Modification]،
توفان [Storm]، توفان برف[Snow Storm]،
توفان حاره ای [Tropical Storm]،
توفان شن [Sand Storm]،
توفان گرد و خاک [Dust Storm]

وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

بی مقدمه:امروز د رتقویم جهانی روز جهانی اقیانوس ها نام گذاری شده به دلایل معلوم و شده بهانی برای تفکر بیشتر به اهمیت و جایگاه اقیانوس ها در زیست ما انسان  و ها و همه موجودات دیگر هستی از همین رو به همین بهانه مطالب اندک پیش رو به این روز اختصاص دادیم و از همین جا به تلاشگران عرصه علوم های اقیانوسی جهان بویژه ایرانیان تبریک ویژه گفته امید ایران بتواند به جایگاه واقعی خود در عرصه فناوری های عرصه علوم اقیانوسی دست یابد و بکوشیم برای اقیانوس های واقعی تر...

  

پیام بان کی مون ،دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی اقیانوس ها

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی اقیانوسها 8 ژوئن 2011 برابر با 18 خرداد ماه جاری تمامی دولت ها و بخشهای گوناگون جوامع را ترغیب کرد تا از محیط زیست دریایی حفاظت و منابع آن را به گونه ای پایدار برای نسلهای حال و آینده مدیریت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری پانا، در پیام بان کی مون آمده است تمامی فعالیت ها و سیاست های مربوط به اقیانوس ها و محیط زیست دریایی به شناسایی و در نظر داشتن سه اصل توسعه پایدار یعنی ملاحظات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی نیاز دارند. پس از به رسمیت شناختن این سه اصل است که می توانیم به اهداف توسعه ای تدوین شده به وسیله جامعه جهانی دست یابیم.

در ادامه این پیام آمده است: همچنان که ما در انتظار برگزاری اجلاس ریو+ 20 سازمان ملل متحد درشهرریودوژانیرو برزیل در سال آینده هستیم، عملکرد اکوسیستم (زیست بوم) اقیانوس ها واهمیت آن ها برای اقتصاد جهانی نیازمند توجه ویژه است. برهمین اساس موضوع امسال روز جهانی اقیانوسها اقیانوس های ما آینده سبز ما است.

پیام مدیر کل یونسکو ایرینا بوکووا به مناسبت روز جهانی اقیانوس ها

اقیانوس‌ها اقلیم زمین را شکل می‌دهند و بر توزیع تنوع زیستی و بوم‌سازگان‌های زمین اثر می‌گذارند. این روز جهانی اقیانوس‌ها در سال 2011 فرصتی است تا اهمیت اقیانوس‌ها را برای رفاه سیاره زمین و نوع بشر بررسی کنیم و قدمی در راه حمایت و حفاظت از آنها برداریم.

«اقتصاد آبی» اقیانوس‌ها اهمیت زیادی در زندگی روزمره ما دارد. از هر چهار نفر حداقل یک نفر پروتئین مورد نیاز خود را از محل غذاهای دریایی تأمین می‌کند. نیمی از جمعیت جهان در محدوده 50 کیلومتری ابتدایی نواحی ساحلی سکونت دارند. 90 درصد از تجارت جهان از طریق کشتیرانی امکان‌پذیر می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی، فعالیت‌های اقتصادی در آب‌های عمیق و مناطق ساحلی افزایش می‌یابد.
اهمیت اقیانوس‌ها آنقدر زیاد است که از حد درک ما خارج است. بیش از 1500 نفر قله اورست را فتح کرده‌اند و 12 نفر هم قدم بر سطح ماه گذاشته‌اند اما فقط دو غواص به عمیق‌ترین نقاط اقیانوس رفته و بازگشته‌اند. اکنون 50 سال است که کمیسیون بین‌الدول اقیانوس‌شناسی یونسکو علوم دریایی و پژوهش‌های مرتبط را ترویج می‌کند، اما هنوز هم برخی اقیانوس‌ها کشف نشده باقی مانده‌اند و این یک حقیقت انکارناپذیر است.
ضرورت دستیابی به منابع اقیانوسی و بهره‌مندی از آنها عامل اصلی کسب دانش درمورد اقیانوس‌ها بوده است. چالشی که امروز با آن مواجه‌ایم. در واقع استفاده از علوم دریایی برای شناخت اقیانوس‌ها و حفاظت از آنهاست. هدف از این کار مدیریت بهینه بوم‌سازگان‌های اقیانوسی و تنوع زیستی به نفع نسل‌های حال و آینده است.
کنفرانس توسعه پایدار سازمان ملل که قرار است در ماه ژوئن 2012 در برزیل برگزار شود، فرصتی خوب برای بحث و بررسی پیرامون چالش یادشده فراهم می‌کند. اکنون زمان تلاش برای متعهدکردن (جوامع و ذی‌نفعان) نسبت به اقیانوس‌ها فرا رسیده است و این کار باید تا زمان کنفرانس 2012 انجام شود.
برای مشورت با بازیگران اصلی تنها یک سال زمان داریم. فقط یک سال زمان داریم تا به دیدگاهی هماهنگ برسیم و تعهدات جدیدی از بُعد سیاست‌گذاری در زمینه پایداری اقیانوس‌ها و از بُعد سیاسی ایجاد کنیم. ما با مشکل بزرگی مواجهیم، اما مسئولیت بزرگتری نیز در قبال تدوین و اتخاذ رویکردی جدید نسبت به اقیانوس‌ها داریم و از نقش کلیدی اقیانوس‌ها برای سیاره زمین و نسل انسان‌ها آگاهیم.
این‌ها مواردی است که در این روز جهانی اقیانوس باید به آنها پرداخته شود.

رسمی شدن روز جهانی اقیانوس ها

امسال مردم دنیا می توانند روز اقیانوسها را برای اولین بار به طور رسمی در روز 8 ماه June‌  جشن بگیرند. ایده روز جهانی اقیانوسها برای اولین بار در سال 1992 در کنفرانس سازمان ملل متحد توسط دولت کانادا اعلام شد. در این کنفرانس ویژه که در یکی‌ از شهرهای برزیل برگزار شده بود، به مشکلات ضروری مربوط به حفاظت از محیط زیست پرداخته شد و سران کشورهای شرکت کننده پیمان نامه هایی را در رابطه با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از تنوع گونه ای امضا کردند. از آن سال تا کنون بسیاری از کشورهای جهان این روز را با این که رسمی‌ نشده بود، جشن  می گرفتند. به دنبال فعالیت بنیادهای حامی اقیانوسها ((2)) سازمان ملل متحد در سال 2008 اعلام کرد که از سال 2009  روز 8 ماه June روز جهانی اقیانوسها نام گذاری‌ شود. این سازمان شعار روز اقیانوسها در سال 2009 را "اقیانوسهای ما، مسئولیت ما" ((3)) اعلام کرد.

 

چرا  چنین روزی برای اقیانوسها اختصاص داده شده؟  و چرا باید  این روز را جشن گرفت؟ 

ما در سیاره ای زندگی‌ می‌کنیم که هفتاد درصد سطح آن را آب تشکیل می دهد. اقیانوسهای جهان در ارتباطی‌ تنگاتنگ با وضعیت آب و هوایی کره زمین قرار دارند.  چرا که اقیانوسها به تعادل آب و هوا کمک کرده  و از طرفی‌ دیگر، سلامت اقیانوسها تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی است. ما انسانها نیز با اقیانوسها رابطه ای جدا نشدنی‌ داریم. اقیانوسهای سالم به جذب دی اکسید کربن اضافی در هوا کمک کرده و باعث حفظ تعادل هوا می شوند.  به عنوان مثال، در 200 سال گذشته در  حدود 50% از دی اکسید کربنی که انسانها به محیط زیست تحمیل کرده اند توسط اقیانوسها جذب شده است.

متاسفانه امروزه اقیانوسهای کره? زمین آن گونه که می باید، سالم نیستند. چرا که به دنبال افزایش فعالیت‌های انسانی‌ مانند سوزاندن سوختهای فسیلی، از بین بردن جنگلها، و فعالیتهای کشاورزی میزان دی اکسید کربن هوا روز به روز در حال افزایش است. از آنجایی که اقیانوسها مقدار زیادی از این گاز را جذب می کنند، از این گاز اشباع شده ا‌ند. در نتیجه دمای آب اقیانوس ها بالا رفته و خاصیت اسیدی به خود گرفته است. چنین تغییرات دمایی و بخصوص شیمیایی آب، امروزه حیات بسیاری از جانوران دریایی را به خطر انداخته است. به عنوان مثال، صدف جانوران دریائی از کربنات کلسیم تشکیل شده که در محیط اسیدی اقیانوس ها نازک شده و حتی در برخی‌ از موارد به کلی‌ در آب حل می شوند. همچنین، پستانداران دریایی مانند وال آبی((4)) در آبهای اسیدی با کمبود غذا مواجه شده ا‌ند. در اثر گرم شدن زمین لایه های  یخ در قطب نازک شده و دیگر نمی‌توانند وزن خرس های قطبی را تحمل کنند. جمیت ماهیهای " سلمن" ((5)) در محدوده? تاریخی شان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. چرا که این گونه ماهی‌ به آبهای سرد تعلق داشته و به دنبال افزایش دمای اقیانوسها به مناطق سردتر مهاجرت می کنند. علاوه بر حیوانات، انسانها نیز از عدم سلامت اقیانوسها رنج می برند. به علت افزایش دمای زمین و آب شدن یخ ها، آب اقیا نوس ها در حال بالا آمدن است و همین امر باعث شده تا ساکنان سواحل با طوفان های شدید و غیر قابل پیش بینی مواجه شوند.

با وجود چنین مثال ها و شواهد واضح، بسیاری از ما انسانها از رابطه? بین سلامت اقیانوس‌ها ، هوا و موجودات زنده غافل هستیم. این که در نزدیکی‌ سواحل زندگی می‌کنیم یا به دور از اقیانوسها ، زندگی مان به سلامت اقیانوسها وابسته است. پس بیایید تلاش کنیم تا حیات آبی خانه مان را برای خود و نسل‌های آینده حفظ کنیم. 

·         این پیغام را بین دوستان خود منتشر کنید. بگذارید که آنها هم بدانند که فعالیتهای انسانی‌ و تغییرات آب و هوا چه تاثیراتی بر سلامت اقیانوسها دارند.

·         مقدار دی اکسید کربنی را که روزانه به طبیعت تحمیل می کنید محاسبه کرده و به دنبال راههایی برای کاهش آن باشید. برای محاسبه? دی اکسید کربنی که روزانه تولید می کنید از وب سایت زیر((6)) کمک بگیرید.

·         جانوران دریایی ای را به عنوان غذا انتخاب کنید که به مقدار فراوان در طبیعت وجود دارند. دقت کنید که جانوران دریایی مورد استفاده  تان بدون آسیب به اقیانوسها صید یا پرورش داده شده باشند. برای گرفتن اطلات بیشتر در باره جانوران دریایی در حال انقراض، نحوه صید و پرورش آنها از وب سایت زیر((7)) کمک بگیرید.

·         برای نشان دادن حمایت خود، در برنامه هایی که برای روز جهانی اقیانوس‌ها ترتیب داده شده شرکت کنید. حتی خود شما می توانید برنامه ای‌ ویژه برای این روز ترتیب دهید.  در وب سایت بنیاد "دیود سوزوکی"((8)) می توانید با ایده های جالبی آشنا شوید.

1)    The World Oceans Day

2)    The World Ocean Network and The Ocean Project

3)    Our Oceans, our Responsibility

4)    Blue Whale

5)    Salmon

6)    www.stopglobalwarming.org/carboncalculator.asp

7)    www.montereybayaquarium.org/cr/SeafoodWatch/web/sfw_factsheet.aspx?gid=82

8)    www.davidsuzuki.org/oceansday

منابع:

http://www.theoceanproject.org/wod/index.php

http://www.un.org/Depts/los/reference_files/worldoceansday.htm

news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3896425.stm//:   

 قلم:اسرا طوبایی


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبسایت

مهندسی علوم محیطی و عمرانی [108]

وب سایت علوم محیطی و بانک دانلود رایگان مقالات علوم محیطی وعمرانی ، مهندسی عمران ، محیط زیست ، بهداشت محیط ، شهر سازی ، علوم جغرافیا ، آب و هواشناسی ، معماری ، زمین شناسی ، کشاورزی ، منابع طبیعی ، معدن ...
به دلیل حجم زیاد مطالب از جستجو استفاده کنید
Google

جستجو دراین وبلاگ
در تمامی اینترنت

کلمات کلیدی وبسایت

د ، د ، س ، د ، س ، م ، & ، & ، & ، & ، & ، م ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، د ، د ، د ، ج ، ج ، ا ، ب ، ب ، ب ، ب ، س ، د ، د ، د ، ع ، ع ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ه ، و ، م ، م ، ر ، ب ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، ت ، د ، د ، د ، د ، د ، خ ، آ ، م ، م ، م ، ل ، ل ، ل ، ل ، ق ، ق ، گ ، ع ، ع ، ع ، ص ، ض ، ع ، غ ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ر ، د ، د ، س ، س ، س ، س ، س ، ش ، ش ، ص ، ص ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ن ، ه ، ن ، ن ، ی ، ی ، ک ، ک ، ک ، Y ، آ ، آ ، c ، b ، E ، g ، آ ، آ ، آ ، آ ، ا ، ا ، ا ، ا ، ب ، آ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، ت ، خ ، خ ، خ ، چ ، ح ، چ ، خ ، خ ، د ، د ، د ، ت ، ث ، ج ، ج ، ت ، ت ، ث ، ج ، ج ، ج ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، ج ، ج ، ت ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ث ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، د ، خ ، خ ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، خ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، آ ، ا ، ا ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، & ، & ، , ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، م ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ،
ویرایش