تابستان 90 - مهندسی + عمران + آبادانی + توسعه
سفارش تبلیغ
< << 6 7 8 >
*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

فرار از این معضل اجتناب‌ناپذیر است، اما در سال‌های اخیر به دلیل کمبود منابع طبیعی و جلوگیری از اثرات تخریب محیط‌زیست، بازیافت کاغذ از کاغذهای باطله، مورد توجه قرار گرفته است.

در واقع تفکر بازیافت کاغذ با اهداف کلی مثل جلوگیری از غارت بی رویه منابع طبیعی، کاهش در مصرف انرژی و تقلیل میزان زباله  برای کاهش هزینه‌های دفع و تغییر الگوی مصرف به وجود آمد. با توجه به این که کاغذ ماده‌ای فاسد شدنی نیست، بهترین روش جمع‌آوری آن، از درب منازل ، اداره‌ها و مدارس قبل از مخلوط شدن با بقیه پسماندها است. امروزه در کشورهایی همچون هلند، سوئیس و ژاپن بیش از 50درصد کاغذهای مصرفی مورد بازیافت قرار می‌گیرد.

بازیافت کاغذ دارای ابعاد مختلفی است که از مهمترین ابعاد آن بعد اقتصادی است. شکی نیست که با جداسازی زباله‌های کاغذ و وارد ساختن مجدد آن در چرخه تولید می‌توان از آن به عنوان یک ماده خام در تولید کالاهای جدید مصرفی استفاده کرد.

بر طبق آمار سال 1382 هر شهروند تهرانی به طور متوسط سالانه 13کیلوگرم کاغذ مصرف می‌ کند که بیش از نیمی از کاغذهای مصرف شده در سطل‌های زباله ریخته و یا با زباله‌های شهری مخلوط می‌شوند که غیرقابل تفکیک و  بازیافت هستند و در نتیجه سرمایه کلانی از این راه به هدر می‌رود.

 از طرفی واردات سالانه کاغذ، بر اقتصاد شهری لطمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد خواهد کرد که می‌توان با بازیافت از واردات بی‌رویه به داخل کشور جلوگیری کرد، از طرفی چون  بازیافت برنامه‌ای مقرون به صرفه است، نسبت به دفن یا سوزاندن زباله هزینه کمتری را به شهرداری‌ها تحمیل می‌کند.

با افزایش هزینه دفن به علت محدودیت‌ مقررات موجود و کاهش بودجه شهرها به دلیل هزینه‌ سنگین آشغال‌سوزها و تکنولوژی‌های کنترل آلودگی هوا، تمایل به بازیافت بدون چون و چرا در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

از بعد زیست محیطی بازیافت کاغذ نیز اهمیت فراوان دارد، کاغذهای مورد مصرف از چوب درختان قطع شده به دست می‌آید، برداشت روزافزون از درختان این منابع حیاتی اکوسیستم، نابودی جنگل‌ها را به دنبال خواهد داشت، بازیافت و تولید از کاغذهای باطله به جای چوب نه تنها سبب حفظ جنگل‌ها می‌شود، بلکه انرژی مورد نیاز را برای تولید یک تن کاغذ به سه چهارم تقلیل می‌دهد.

 از سوی دیگر با جمع‌آوری و بازیافت کاغذ توسط دانش‌آموزان در مدارس و کارمندان در ادارات می‌توان روحیه مسئولیت‌پذیری و صرفه‌جویی را تقویت کرد، متأسفانه اکثر مردم کشور ما نمی‌دانند که همه پسماندها دورریختنی نیستند. از طرفی به دلیل اهمیت زباله‌ها که به طلای کثیف معروف شده با جمع‌آوری اصولی آن می‌توان باعث تغییر الگوی مصرف در جامعه شد.

آموزش و آگاه سازی مردم از این طرح با کمک تمامی نهادهای فرهنگی نظیر صدا و سیما،  آموزش تفکیک از مبدأ با قراردادن سطل‌های چند قسمتی و  در اختیار کیسه‌های زباله رایگان به شهروندان، جمع‌آوری زباله کاغذ2 بار در هفته‌ و حتی خریدن کاغذها از مردم توسط غرفه‌های ویژه خرید، استخدام مهندسین بهداشت محیط در مناطق بازیافت و شهرداری برای نظارت به خصوص در مدارس، کارخانجات، ادارات که منبع اصلی مصرف زباله کاغذ هستند وگسترش کارخانجات بازیافت کاغذ و حمایت از آنها، راهکارهایی است که می توان  برای دست یابی به بازیافت کاغذ  پیش گرفت.


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

کتابهای مهم موجود برای کنکور کاردانی به کارشناسی رشته بهداشت حرفه ای :

1.         بهداشت کار - حلم سرشت

2.       کلیات بهداشت حرفه ای - دکتر چوبینه و مهندس امیرزاده و ...

3.      گازها و بخارات - قاسم خانی

4.    ایمنی - رجبی (البته میگن این کتاب به دلیل داشتن عدد و رقمهای فراوان، اهمیت قبل را ندارد، زیرا کنکورهای سالهای اخیر، مفهومی شده است!!!)

5.      ایمنی - شعبانزاده

6.       ایمنی - رئوف

7.       سم شناسی - ثنایی

8.       کتاب درسی معارف

9.        عوامل انسانی - هلاندر

 


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

پیام مدیر کل سازمان جهانی بهداشت،

به مناسبت روز جهانی بهداشت

 

به مناسبت روز جهانی بهداشت سال 2008 خانم دکتر مارگارت چان، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، پیامی صادر کرد، که متن کامل آن بدین شرح است:

تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین چالش های عصر ما می باشد. تغییرات آب و هوایی بر تعدادی از عوامل مؤثر بر سلامت نظیر غذا، هوا، آب عمیقاً تأثیر منفی دارند. در مواجه با این چالش، ما به قهرمانی در سراسر دنیا نیاز داریم که تلاش نمایند حفاظت از سلامت انسان ها در کانون توجه برنامه های بحرانهای ناشی ازتغییرات آب و هوایی قرار گیرد.

 

روز جهانی بهداشت، هر سال در هفت آوریل جشن گرفته می شود. این روز، فرصت بسیار مقتنمی می باشد که توجه جهانیان را به یک موضوع بهداشتی با اهمیت خاص متمرکز نمود. روز جهانی بهداشت امسال، موضوع «ضرورت حفاظت از سلامت در برابر بحران های ناشی از تغییرات آب و هوایی» را مورد توجه و تأکید قرار می دهد. علاوه بر نشان دادن تعهد فردی خود در برگزاری جشن این روز در سراسر دنیا، لازم است که شما سال 2008 را به عنوان یک سال مهم تضمین کننده این امر بدانید که همگان از موضوعات بهداشتی و ضرورت اهدافی که باید به آن دست یافت، آگاهی دارند. برگزاری هر گونه مراسمی و هر گونه حرکتی در این روز ضرورت داشته و می تواند تعهد و انرژی جدیدی را به منظور بوجود آوردن تغییرت اساسی همه در تثبیت شرایط آب و هوایی و هم در پیشگیری از درد و آلام بشری به وجود آورد. می دانیم که آب و هوایی متغیر و ناپایدار چه اثراتی بر روی سلامت دارد. سالانه دهها هزار نفر در اثر طوفان ها، سیل ها، امواج گرما و خشکسالی جان خود را از دست می دهند. بیماری های حساس به شرایط آب و هوایی نظر مالاریا، اسهال و سوءتغذیه در اثر کمبود پروتئین و انرژی باعث مرگ بیش از 3 میلیون نفر در نقاط مختلف دنیا گردیده است.

 

حتی این رقم نشان دهنده، اثرات مخرب بهداشتی غیر مستقیم روی محصولات غذایی و دسترسی آب سالم در نواحی بزرگ دنیا نمی باشد. تمام افراد به تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر می باشند، اما افراد فقیر جز اولین و آسیب پذیرترین گروه ها می باشند. تغییرات آب و هوایی پیشرفت ما را در مبارزه با معضلات دفتر تهدید نموده و شکاف بین فقیرترین و غنی ترین افراد را عمیق تر می نماید که این منصفانه و قابل قبول نمی باشد. ما نیازمند این امر می باشیم که دولتها، سلامت و تندرستی انسان ها را در بخش اصلی سیاست تغییرات آب وهوایی قرار دهند و تلاش هایشان را برای حفاظت از سلامت به منظور دستیابی به اهداف توسعه هزاره مضاعف نمایند. مهمتر از همه، ما نیازمند افرادی می باشیم که با اتخا تصمیمات درست، سلامت را بهبود بخشیده و اثرات منفی تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند.

روز جهانی سلامت در سال 2008 فرصتی را فراهم می کند که نه تنها ابعاد مشکل فوق الذکر را مورد تأکید قرار داده، بلکه تمام ذینفعان را گرد هم آورده و راه حل عملی برای این مشکل بیاییم. کنترل اثرات منفی تغییرات آب و هوایی نیازمند همکاری دولتها و ملتها در سراسر دنیا می باشد. هر نوع مراسمی را که شما قصد ساماندهی آن را دارید و به هر میزان بودجه ای که در دسترس دارید، امیدوارم که این راهنما به شما کمک نماید که مراسم روز جهانی بهداشت را به بهترین نحو برگزار نمائید.

ما بر این باوریم که بحران های ناشی از تغییرت آب و هوایی واقعی و جدی می باشد، دلیل اصلی این بحران ها، برخاسته از اقدامات بشر می باشد و اقدامات انسان ها نیز می تواند راه حلی را برای این معضل باشد. اکنون ما باید با هم همکاری نموده و تلاش های شما در این زمینه می تواند مؤثر واقع شود.

پس تلاش نمائیم که روز جهانی بهداشت در سال 2008 با موضوع حمایت از سلامت در برابر بحران های ناشی از تغییرات آب و هوایی را به رویدادهای مهم تبدیل نمائیم و زمینه را برای اقدام جهانی در برابر این معضل هموار سازیم.

 

         دکتر مارگارت چان

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت

 


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

متخصصان تغذیه، مصرف بستنی را دو بار در هفته توصیه می‌کنند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، بستنی یکی از بهترین مواد در ماه‌های گرم سال است که مصرف آن می‌تواند در تامین کلسیم مورد نیاز بدن کودکان مؤثر باشد.

بستنی به علت داشتن میزان فراوان شیر از ارزش انرژی‌ زایی بالایی برخوردار است.

همچنین، این ماده غذایی عناصر و مواد ارزشمندی همچون کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم و ویتامین‌های A، B و C، پروتئین، کربوهیدرات و غیره را در خود جای داده است.

گفتنی است، به علت افزایش میزان میکروارگانیسم‌های شیر در مدت کوتاه، بهتر است بستنی تهیه شده از شیر پاستوریزه مصرف شود و از طرف دیگر، میزان و نوع مواد نگهدارنده، مواد رنگی، نوع بسته‌بندی و استانداردهای یک بستنی باید مورد توجه قرار گیرد


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

*توجه *توجه برای مشاهده مطلب و یا دانلود فایل مورد نظر خود به پایین همین پست مراجعه گردد

دوره کاردانی بهداشت عمومی

یکی از دوره های آموزش عالی است که اولین بار تحت عنوان مراقبین بهداشت مدارس از تاریخ 1351 در وزارت آموزش و پرورش شروع به کار نمود . این دوره در سال 1362 به مجتمع آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت و درمان انتقال یافت و هم اکنون در دانشکده بهداشت و تغذیه در دو گرایش بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها دانشجو پذیرفته می شود . در شاخه بهداشت خانواده صرفا خواهران ، و در رشته مبارزه با بیماریها برادران می توانند وارد شوند . ضمنا این دوره مقدمه ای است که برای ورود به بعضی از دوره های کارشناسی رشته های بهداشت در نظر گرفته شده است .

هدف

هدف از این دوره تربیت افرادی است که بتوانند در زمینه مسائل مختلف بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها ارائه خدمت نموده و رده های محیطی خدمات مذکور را سرپرستی ،‌نظارت و هدایت نمایند .

طول دوره و شکل نظام

طول دوره کاردانی بهداشت عمومی 2 سال و نظام آموزش آن مطابق آئین نامه های آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مصوب شورای عالی برنامه ریزی است و پس از گذراندن دروس عمومی و پایه دانشجویان خواهر به گرایش بهداشت خانواده و برادران به گرایش مبارزه با بیماریها وارد می شوند . ضمنا دانشجویان ملزم به گذرانیدن یک دوره کارآموزی در زمینه بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها می باشند .

واحدهای درسی

تعداد کل واحدهای درسی این دوره 60 واحد که با احتساب 12 واحد کارآموزی در عرصه 72 واحد به شرح زیر است :

واحد             11 - دروس عمومی
واحد             10 - دروس پایه
واحد             14

واحد             19

بهداشت خانواده

مبارزه با بیماریها

دروس اصلی
واحد             25

واحد             20

بهداشت خانواده

مبارزه با بیماریها

دروس اختصاصی
واحد             12 - کارآموزی در عرصه

نقش و توانائی

فارغ التحصیلان این دوره آموزشی به عنوان پل ارتباطی رده های محیطی خدمات بهداشتی علاوه بر سرپرستی و نظارت بر ارائه خدمات سطوح پائین ارائه دهنده این خدمات در خانه های بهداشت قادر خواهند بود در مراکز آموزش بهورزی ارائه خدمت نمایند .

ضرورت و اهمیت

در کشور ما شبکه های بهداشتی درمانی به عنوان حامل و قالب ارائه خدمات بهداشتی اولیه پذیرفته شده است . با ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این سیستم قادر خواهیم بود بر بسیاری از مشکلات فائق آییم. کاردانهای بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها سطوح میانی ارائه دهنده خدمات در این سیستم می باشند .

دوره کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

تعریف و هدف:

هدف از پرورش دانشجویان مقطع کارشناسی اداره امور بیمارستانها شامل موارد زیر است:

-        تأمین نیروی انسانی جهت ارائه خدمت اداری – اجرایی در واحدهای مختلف بیمارستانها.

-        افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت بیمارستانهای کشور

-        اداره موثر تروپویاتر بیمارستانها

طول دوره و شکل نظام:

طول دوره کارشناسی اداره امور بیمارستانها 4 سال می باشد همه بر حسب آئین نامه های آموزشی دوره کارشناسی است. دروس این دوره بصورت نظری، عملی و کارآموزی در عرصه است.هر واحد درس نظری در هر ترم معادل 17 ساعت و هر درس عملی معادل 34 ساعت و هر واحد کارآموزی در عرصه 68 ساعت می باشد کارآموزی در عرصه حسب برنامه تنظیمی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی و اداری انجام می گیرد.

واحدهای درسی:

تعداد واحدهای درسی این دوره 135 واحد در نظر گرفته شده است و در جدول زیر ارائه می گردد:

الف – دروس عمومی                                                              20 واحد

ب – دروس پایه و اصلی                                                          56 واحد

ج – دروس تخصصی                                                               35 واحد

د – کارآموزی در عرصه                                                            34 واحد

                                                                                       ________

                                                                                          135 واحد

نقش و توانایی :

فارغ التحصیلان این رشته معمولا" در مشاغل کارشناسی در واحدهای مختلف بیمارستانها اعم از عمومی و تخصصی ، دولتی یا غیر دولتی ، کلینیک ها، شبکه بهداشت و درمان و بطور کلی واحدهای موقتی و ستادی بخش بهداشت و درمان کشور بکار مشغول می شوند.با توجه به آموزشهای نظری و کاربردی که این دانشجویان طی دوره تحصیل می بیینند، انتظار می رود که پس از فراغت از تحصیل قابلیت های لازم جهت ایقای نقش سازنده در افزایش کارآیی و اثربخشی خدمات بهداشتی و درمانی جامعه را دارا باشند.

ضرورت و امنیت رشته ها:

گسترش چشمگیر نظام بهداشت و درمانی میهن اسلامی و نیاز روزافزون مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و در نتیجه توسعه سازمان های بهداشتی و درمانی کشور بعلاوه بهبود عملکرد و اقتصادی تر اداره کردن این سازمانها، تربیت و بکارگیری مدیران متخصص را در سطوح مختلف لازم می سازد.بویژه سازمانهای بهداشتی و درمانی به لحاظ جایگاه حساس و امنیت خاصی که برای جامعه دارند می باید از برنامه ریزی، سازمان دهی، بکارگماری بودجه بندی، هدایت و رهبری، کنترل و نظارت، انگیزش کارکنان، ارتباطات درون بخشی و برون بخشی ، نوآوری و ارزیابی ، علمی برخوردار باشند. در دورانی که تخصص و مهارت در کلیه ابعاد زندگی انسان و شئون مختلف سازمان های بشری نقش کلیدی را ایفاد میکنند، بعلاوه تجارب سایر کشورهای اهمیت پرورش نیروهائی با این تخصص را بارز می سازد. این رشته به خصوص بر اساس فلسفه جامعه نگر کردن و کاربردی ساختن آموزش از نو طراحی شده است .حتی المقدور سعی گردید که کاستی های برنامه قبلی رفع شود لذا جای امید فراوان وجود دارد که این رشته و فارغ التحصیلان آن بتوانند با بهره گیری از شیوه های نوین مدیریت پیشرفته و تجاربی که از آموزش در عرصه بطور اصولی کسب می نمایند ، در تحول اساسی و بهبود اداره سازمان های بهداشتی و درمانی کشور نقشی موثر داشته باشند


وبسایت تخصصی علوم محیطی و عمرانی ، بانک دانلود رایگان مقالات ، پایان نامه ، کتب ، فیلم و نرم افزارهای عمرانی و علوم محیطی .... برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید...

اولین دیدگاه رو شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبسایت

مهندسی علوم محیطی و عمرانی [108]

وب سایت علوم محیطی و بانک دانلود رایگان مقالات علوم محیطی وعمرانی ، مهندسی عمران ، محیط زیست ، بهداشت محیط ، شهر سازی ، علوم جغرافیا ، آب و هواشناسی ، معماری ، زمین شناسی ، کشاورزی ، منابع طبیعی ، معدن ...
به دلیل حجم زیاد مطالب از جستجو استفاده کنید
Google

جستجو دراین وبلاگ
در تمامی اینترنت

کلمات کلیدی وبسایت

د ، د ، س ، د ، س ، م ، & ، & ، & ، & ، & ، م ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، س ، د ، د ، د ، ج ، ج ، ا ، ب ، ب ، ب ، ب ، س ، د ، د ، د ، ع ، ع ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ه ، و ، م ، م ، ر ، ب ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، ت ، د ، د ، د ، د ، د ، خ ، آ ، م ، م ، م ، ل ، ل ، ل ، ل ، ق ، ق ، گ ، ع ، ع ، ع ، ص ، ض ، ع ، غ ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ف ، ر ، د ، د ، س ، س ، س ، س ، س ، ش ، ش ، ص ، ص ، م ، م ، م ، م ، م ، م ، ن ، ه ، ن ، ن ، ی ، ی ، ک ، ک ، ک ، Y ، آ ، آ ، c ، b ، E ، g ، آ ، آ ، آ ، آ ، ا ، ا ، ا ، ا ، ب ، آ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، ت ، خ ، خ ، خ ، چ ، ح ، چ ، خ ، خ ، د ، د ، د ، ت ، ث ، ج ، ج ، ت ، ت ، ث ، ج ، ج ، ج ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، ج ، ج ، ت ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ج ، ث ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، ت ، د ، خ ، خ ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، د ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، چ ، خ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، ب ، پ ، پ ، پ ، پ ، پ ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ب ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، ا ، آ ، ا ، ا ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، & ، & ، , ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، آ ، م ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ، ک ،
ویرایش